2 varmeområder på Voss Glaskeramisk komfur virker ikke

Hjælp - kan nogen hjælpe.

Jeg har et Voss glaskeramisk komfur, hvor de to venstre varmeområder ikke virker. Når jeg tænder for dem, lyser de røde indikatorer heller ikke. jeg har skiftet sikringer i min eltavle!

vh Tom


Tom
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS. Har du sat 3 nye i, så du er 100% sikker på at de er hele. Det var ellers det første jeg kunne forslå. Hvis de er gået i stykker samtidig, kan det meget vel være en fase der mangler.
Men det skal måles igennem, da det kan være inde i komfur, ligeså vel som det kan være i tilslutningen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, jeg har sat 3 nye i! Min tavle er ny (Odense Kommune).

Kan man rekvirere en elmand hos et af de selskaber, der også sælger komfurer, tror du? Jeg tænker på, hvor billigt man kan få det undersøgt/lavet i f. t. at skulle købe et nyt... Svært spørgsmål, men har du et bud?


Tom
Jeg tror du skal hyre en almindelig elektriker. Du skal have vished for om det er installation eller komfur. Der er firmaer der kan begge dele. De firmaer der arbejder med rep. af hårde hvidevarer, kan konstatere om det er inst. eller komfur.
om det kan betale sig ved jeg ikke.
En af mine tidligere arbejdskollegaer, havde købt et nyt komfur, den gamle varmede ikke i 2 zoner. Han tilsluttede selv, og den nye virkede ikke i 1 zone + ovn. Jeg kom og hjalp ham med at finde fejl. der manglede en fase skiftede 1 sikring. 100% sikker på at den gamle ikke fejlede noget, men der nye var jo pakket ud og tilsluttet, så det slankede pengepungen yderligere

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for dit svar - jeg har prøvet at skifte de tre sikringer igen - og nu virker komfuret! Tak for hjælpen!

Tom

Du har vel ikke en cigarkasse med blandede brugte og nye sikringer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Nej, dog ikke - men det er længe siden, jeg sidst har skiftet og pakken var åben...


Tom

Da jeg var i elektriker lære havde vi en "stramtandet" dame som kunde, fru Bønding - damefrisør.

Hun kunne ikke få lys i lamperne, og mester sagde til os: " Nu må i ikke sige at det bare er en sprunget pære, hun bliver tosset" så jeg tog derop, satte ny pære i og lampen lyste. VAR DET BARE EN SPRUNGET PÆRE. Nej fru Bønding Det var en dårlig forbindelse !

Hun havde en kasse med blandene gode og sprungne pærer. Dem fik jeg så sorteret. Et 1/2 år efter var den gal igen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis