Skifte sikring

Hej Alle, 

 

Jeg har en Siemens Automatisksikring, hvordan skifter man sikring på den? 

 

Joe


Joe
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en automatsikring, skal den ikke skiftes? Kan du ikke blot tænde den igen??

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af JOE123456 på 07-01-2015 19:12

Hej Alle, 

 

Jeg har en Siemens Automatisksikring, hvordan skifter man sikring på den? 

 

Joe

Sådan helt præcis, hvad mener du med at skifte sikring på en automatsikring?

Mener du, hvad du gør hvis sikringen koblerr ud, så kobler du sikringen ind igen.

Hvis du mener, at du vil skifte til en anden sikringsstørrelse, så skal den udskiftes til en anden værdi.

 


fase
Hvis den falder ud igen, straks efter at du tænder den, er fejlen der stadig.
Forklar lidt om hvad din installation består af, som er omfattet af denne automatsikr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Alle,

Tak for jeres indlæg,

det er angående på selve tavlen på den sikring som går til komfuret, som jeg gerne vil skifte fordi min komfurovn siger tikkende lyde efter jeg lukkede for sikringen, så derfor jeg gerne vil skifte sikringen da jeg tror at det er som fejlen

Joe
Når du slukker for automatsikring, kan denne aldrig være årsag til tikkende lyde fra ovnen. Der kommer ingen strøm igennem en slukket automatsikring.
Har ovnen lige været varmet op, kan den godt knirke lidt under afkøling.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Altså Når jeg havde lukket den og åbnet den igen fik jeg denne tikkende lyd mens sikringen var på.

Samt så blinker lyset på komfuret samtidig med den laver tikkende lyde.

Joe

Det kan kun konstateres ved måling, hvor fejlen ligger. Der er meget lidt sandsynlighed for at det er automatsikr. Det kan ligeså godt være i komfuret, eller tilslutning. Det er klart et lille job for en elektriker. Skulle det være dårlig forbindelse i automatikring, er det langt langt fra LDS arbejde at skifte den.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af JOE123456 på 07-01-2015 19:42
Altså Når jeg havde lukket den og åbnet den igen fik jeg denne tikkende lyd mens sikringen var på.

Samt så blinker lyset på komfuret samtidig med den laver tikkende lyde.

Ikke for at male " fanden på væggen " - men jeg har prøvet noget lignende.

Min kogesektion klikkede og ville ikke varme ordentligt. Det var styreprintet, der var brændt af på grund af en overspænding - en ret bekostelig affære, som forsikringen dog betalte hovedparten af.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vores Siemens ovn lavede samme nummer for et par år siden, den klikkede og vi kunne ej tænde den. Sendte den til rep., men et nyt print ville koste næsten lige så meget som en ny ovn, så vi købte en ny ovn, selvom den gamle kun var fire år gammel!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også