materialer til blænding af hoveddør

Hej

Vi skal blænde den ene hoveddør i forbindelse med sammenlægning af 2 lejligheder. I byggetilladelsen hedder det, at det skal udføres i hht EI 60 A2-sl,d0 (BS-bygningsdel 60) med overflade mod trapperum mindst som K1 10B-S1,d0 (klasse 1) beklædning. Jeg har googlet hvad det betyder og er sådan set klar på det, men mit spørgsmål er, hvilke materialer, der opfylder disse krav.

Umiddelbart tænker jeg enten en brandhæmmende gipsplade eller en form for blokke.

Men hvor tykt skal det være? Skal der fx 2 lag gipsplader på hver side af stålskelet (må man bruge træskelet, det er jo brandbart?)

Jeg vil gerne lave væggen så tynd som muligt for at udnytte lidt af døråbningen til målerskab og reol på indersiden.

venlig hilsen,

Mia

Hej Vi skal blænde den ene hoveddør i... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er nogen der får fingeren ud.  tillykke med arbejdet.

Når du trykker på -tilføj svar-, kommer du til et skrivefelt. Øverst til venstre i menuen er der et -tilføj billede- tryk på den og derefter -add files-, og find dit billede. Det plejer at virke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det arbejde ser rigtig godt ud. Så fik du også lært noget i dag (billeder)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Wauww - det er blevet flot... men hvad med målerskabet - hvor er det?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok - det ser rigtig flot ud... men hvad så med "rest pladsen" hvordan er den så udnyttet?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Rom blev jo ikke drukket (bygget) på en dag


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Altså selve dørnichen bliver der selvfølgelig lavet et pænt finish på med hvide lister omkring, og så kommer de der hvide skabe til at fylde det meste ud. Der bliver måske en 10 cm til overs i kanten, men der kan jo altid være en krog til at hænge et eller andet på eller en holder til en paraply :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også