Miele W867 slår HFI-relæ

Min Miele W867 vaskemaskine slår HFI relæet efter at have taget vand ind i 30 sekunder. Jeg har konstateret følgende:

1. Maskinen er helt tør indvendig (ihvertfald det der kan ses, når toppen er taget af)

2. Startes en varm vask, uanset temperatur settings, slår den relæet efter at have taget vand ind i 30 sekunder.

3. Startes en kold uldvask, slår den relæet efter at have taget vand ind i 30 sekunder.

4. Sættes den til Centrifugering, Pumpe ud eller Ekstra skyl, kører cyklus igennem uden fejl.

Ref. pkt. 4, er der tilsyneladende ingen overgang til stel, når pumpemotor, hovedmotor eller vandventil kører, så tanken falder på varmelegemet. Er der nogen i dette forum der ved, om varmelegemet på en eller anden måde "aktiveres" selvom der køres en kold uldvask ? Umiddelbart burde varmelegemet ikke være aktivt, men man ved jo aldrig

Nu vil jeg gerne ind til varmelegemet, og det skal tilsyneladende ske fra forsiden. Mit problem er bare, at jeg ikke lige kan gennemskue, hvordan man åbnet fronten. Kan nogen hjælpe med en anvisning på det og/eller evt. hjælpe med en tegning/manual der viser hvordan det gøres ?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er lykkedes at finde fejlen. Det er varmelegemet der forårsager at HFI relæet slår fra. Nu har jeg fået et andet problem. Der er tilsyneladende ingen skruer der holder varmelegemet på plads, så hvordan afmonterer det gamle varmelegeme og monterer et nyt ?

 

du skal fjerne de 2 runde clips der sidder inde under "halvtaget".Det gør ikke noget de ikke kan bruges igen da der følger nye med til det nye varmelegeme.Når clipsen er fjernet kan du tage varmelegemet ud sammen med gummistykket omkring varmelgemet.Det kan godt sidde lidt fast


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Mange tak for tippet. Nu har jeg fået de to clips af, men uanset hvor meget jeg hiver og vrider, kan jeg ikke få varmelegemet ud. Burde jeg ikke som det første kunne få "halvtaget" af. Når clipsene er væk, er der vel ikke noget der holder "halvtaget" ind til yderste gummimanchet.

Kan du ikke hjælpe mig med en forklaring på, hvordan denne konstruktion kan blive tæt. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue det.
Hvad med at købe det nye legme, så kan du se hvordan det hænger sammen med det gummi der udvider sig når et eller andet strammes, som du ikke har fundet helt endnu.

Kan anbefale www.nettoparts.dk, her har jeg købt dele til min opvaskemaskine og vaskemaskine.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har set på nettet hvad der følger med når man køber et nyt sæt. Selve varmelegeme, 2 gummimanchetter og 2 clips. Problemet lige nu er, at jeg ikke kan få skilt det ad. Jeg mener, jeg burde kunne få metal "halvtaget" af nu, men det sidder fast. Kan jeg tillade mig at tage en tang og forsøge at hive det af. Jeg er bange for at ødelægge dette stykke metal, for det følger ikke med i et nyt sæt. Kan det tænkes, at det på grund af varmen, simpelthen har "limet" sig fast til yderste gummimanchet og man derfor nærmest skal voldtage metalstykket for at få det af.
Skrevet af jlund6 på 07-01-2015 10:33
 Selve varmelegeme, 2 gummimanchetter og 2 clips.Jeg mener, jeg burde kunne få metal "halvtaget" af nu, men det sidder fast.f. Jeg er bange for at ødelægge dette stykke metal, for det følger ikke med i et nyt sæt. Kan det tænkes, at det på grund af varmen, simpelthen har "limet" sig fast til yderste gummimanchet og man derfor nærmest skal voldtage metalstykket for at få det af.

Hvis du venter med at skille det ad, til du har fået de nye reservedele, så du kan se, hvordan tingene hænger sammen, og så kan du bedre danne dig et overblik over, hvordan du skiller tingene ad. Det kan udmærket tænkes at halvtaget er "limet" til gummipakningen på grund af gentagne opvarmninger.

 

 

 


fase

Med noget kalkopløser og knofedt, er det endelig lykkedes at få skilt det ad. Der er simpelthen en krave i gummipakningen som skal mase ind i hullet, den sidder på indersiden. Der er ingen skruer eller andet der holdet det hele på plads, kun gummikraven.

Af hensyn til andre der kunne være i samme situation som mig, vedlægger jeg nogle flere billeder nu da jeg har fået skilt det ad.

 

Ja det skal jeg huske. Stor tak for hjælpen.

OBS! Det er ikke nødvendigt at tage clips af, inden varmelegemet hives ud.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis