Miele W867 slår HFI-relæ

Min Miele W867 vaskemaskine slår HFI relæet efter at have taget vand ind i 30 sekunder. Jeg har konstateret følgende:

1. Maskinen er helt tør indvendig (ihvertfald det der kan ses, når toppen er taget af)

2. Startes en varm vask, uanset temperatur settings, slår den relæet efter at have taget vand ind i 30 sekunder.

3. Startes en kold uldvask, slår den relæet efter at have taget vand ind i 30 sekunder.

4. Sættes den til Centrifugering, Pumpe ud eller Ekstra skyl, kører cyklus igennem uden fejl.

Ref. pkt. 4, er der tilsyneladende ingen overgang til stel, når pumpemotor, hovedmotor eller vandventil kører, så tanken falder på varmelegemet. Er der nogen i dette forum der ved, om varmelegemet på en eller anden måde "aktiveres" selvom der køres en kold uldvask ? Umiddelbart burde varmelegemet ikke være aktivt, men man ved jo aldrig

Nu vil jeg gerne ind til varmelegemet, og det skal tilsyneladende ske fra forsiden. Mit problem er bare, at jeg ikke lige kan gennemskue, hvordan man åbnet fronten. Kan nogen hjælpe med en anvisning på det og/eller evt. hjælpe med en tegning/manual der viser hvordan det gøres ?

Min Miele W867 vaskemaskine slår HFI relæet efter... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære JLund6
jeg står i samme situation som du gjorde. Miele W3245 hvor mit varmelegeme er fuldstændig identisk med dit. Jeg har også spekuleret som en gal over, hvordan jeg får varmelegemet ud - og ikke mindst hvordan jeg får det nye sat ind, så det er vandtæt.
Du har jo løst problemet. Er der nogle fif med hensyn til at tage det gamle varmelegeme ud? Skal jeg bare tage fat i "halvtaget" og så trækker alt hvad remmer og tøjler kan holde til? Eller skal det lirket ud på en særlig måde?
Alle råd og forslag vil jeg sætte stor, stor pris på.
Jan
Hej Jan

Det er jo et stykke tid siden, så reparationen er trængt lidt i baggrunden. Sådan er det tit, når noget ender godt :-)

Så vidt jeg husker, skulle der særdeles meget knofedt til, for at vriste varmelegemet ud. Jeg mener, at jeg i flere omgange smurte gummiet med et kalkopløsende middel, inden jeg begyndte at "flå" varmelegemet ud. Jeg havde taget låseringene af på begge ender af selve varmelegemet, men det er ikke nødvendigt. Det er faktisk bedre at lade dem sidde på, så man bedre kan tage fat i metalstykket. Vær opmærksom på, at varmelegemet udelukkende sidder fast i tromlen, fordi gummigennemføringen har en krave der sidder på indersiden af tromlen.

Når det nye varmelegeme skal sættes i, kan det også være besværligt. Jeg smurte det stykke af gummipakningen der skal igennem siden, med brun sæbe for at få det til at glide bedre. Det var stadig besværligt at få det helt på plads, så jeg tog en 12 mm dorn og slog på gummipakningen hele vejen rundt. Jeg må have gjort det rigtigt, for nu har maskinen kørt siden jeg lavede uden utætheder eller andet :-)

Hvis du kan tage nogle billeder undervejs, så læg dem op her, så vi sammen kan hjælpe andre i samme situation

Mvh Jørgen
Tak Jørgen

kan du forklare mig, hvordan jeg lægger billeder op?

Jan
I stedet for bare at skrive et svar, trykker du på "fanebladet" Åbn editor. Nederst i editoren hvor du nu skriver din tekst, har du også mulighed for at vedhæfte billeder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis