Elrudestrejke...

Hej.
Her til morgen opdagede jeg at alle 4 elruder ikke virker og at ruden i passager-side foran er kørt kvart ned.
Jeg har checket sikringerne - åbenbart 3 stk. De ser alle (umiddelbart) fine ud.

Nogen idéer hvad der kan være sket natten over ?!

PS/ Bilen er min Megane 1,5dCi


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mangler der noget i bilen? Og hvordan ser tændingslåsen ud?

 

Ruderne reagerer IKKE når man trykker op/ned. Ikke på nogen af knapperne ved nogen af dørene.
Der har ikke været frostvejr.

AutoMester værkstedet er blevet sat på sagen idag, men har foreløbig givet fortabt. El-motoren i venstre dør var lidt fugtig men ikke irret. Den slog en sikring i motorrummet som straks sprang igen når der blev sat power på.
Den lagrede en fejl som de ikke kunne bruge til noget og som de ikke kunne slette igen.

De prøver at arbejde videre på bilen imorgen ( mens min regning vokser og vokser .....)

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013

der er noget med, at en knækket stelledningen til hejset i venstre fordør, påvirker alle døre. prøv at lette gummibælgen fra forr. dørstolpe til døren, der er stor påvirkning her


 

Ok ja! Bare det så er en landtaxa til begravelsestakst

 

Skrevet af rasbak på 06-01-2015 21:25
Ruderne reagerer IKKE når man trykker op/ned. Ikke på nogen af knapperne ved nogen af dørene.
Der har ikke været frostvejr.

AutoMester værkstedet er blevet sat på sagen idag, men har foreløbig givet fortabt. El-motoren i venstre dør var lidt fugtig men ikke irret. Den slog en sikring i motorrummet som straks sprang igen når der blev sat power på.
Den lagrede en fejl som de ikke kunne bruge til noget og som de ikke kunne slette igen.

De prøver at arbejde videre på bilen imorgen ( mens min regning vokser og vokser .....)

Ja, men når der går en sikring i motorrummet, var det var det vel en naturlig ting, at starte med at finde ud af, hvorfor sikringen går. Den lagrede fejl kan muligvis ikke slettes, hvis den stadig er tilstede.

 

 

 


fase

Idag fandt de ud af at el-motoren til rudehejset i højre fordør var brændt af. Og jeg mener virkelig : BRÆNDT AF ! Ved selvsyn lignede den noget der kunne have fået bilen til at selvantænde ...
(Gad vide hvorfor det var så svært for dem at hitte ud af igår ???  ? 
Nå - det skal man nok ikke spille smart med at spørge om - så længe bilen ikke er fixet .Foreløbig er den (selvfølgelig) frakoblet, motorsikring genetableret, og så kører vi med 3 funktionsdygtige rudehejs indtil videre.


Indtil videre vil sige : Enten kan han bestille en ny rude-hejs-motor til rudehejs og montere det hele for 7100 kr inkl moms.
Ellers finder han en brugt motor hos en hugger i nabolaget. (Så kan det vel gøres en tusse eller to billigere)

Den tygger vi så lige på .Tja - franske biler og elektronik bliver nok aldrig noget at prale af...


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013

Hej

køb du bare en brugt "hugger"motor - der er garanti på hvis det er en ordentlig ophugger og det er MEGET sjældent at en rudehejs motor brænder af

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for info @Polobjørn. Lige netop det spørgsmål var jeg ret usikker på.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis