Regler for at blinde afløb til regnvand

Må man uden videre blinde et regnvandsafløb ved tilslutningen i jordoverfladen og i stedet koble husets tagrender på nedgravet regnvandsfaskiner.

Spørgsmålet går egentlig på om man gerne må blinde afløbet af og bygge en udstue ovenpå, uden at fjerne resten af rørledningen (ca. 10 meter), som er koblet på regnvandsafledningen på modsatte side af huset.

Jeg har svært ved at finde retningslinjer eller direkte lovkrav heromkring.

Er der nogen som har erfaringer eller viden omkring dette ?


Mvh.
Michael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil lige tilføje at opgaven omkring at etablerer og tilslutte husets ene side til de nedgravet faskiner ikke volder mig de store spørgsmål… Det er blot spørgsmålet om hvad der skal ske med det tilbageværende afløb, som jeg ikke kan finde svar på.  


Mvh.
Michael
Jeg kender ikke lige lovgivning på stående for. Men det er en meget dårlig ide at have blinde afløbsledninger. Det er paradis for rotter, de kan uforstyrret bo og have deres reder i dem.
Der bør graves ned hvor sammenkobling er og få lavet blænding der. De rør der bliver tilbage i jorden er så umulig før rotter at komme ind i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hvis de eksisterende ledninger er tilsluttet spildevandskloakken, så må du ikke pille ved det selv, der skal aut. kloakmester til at koble det fra.
Der må ikke efterlades tomme rør i jorden i forbindelse med ændring af kloakledninger

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis