Hængekloset lukker vand ind

Hej GDS'ere.

Vi har solgt vores hus og skal flytte inden længe. Nu begynder toilettet selvfølgelig at skabe sig.

Vi har et hængekloset mener det er af mærket geberit. Når vi trækker ud (både stort og småt) går det som det skal, kummen renses, og cisternen lukker vand ind igen. MEN.. Når cisternen er fuld, fortsætter vandet med at blive lukket ind i cisternen, med det resultat at det løber ned i kummen. Det stopper først når jeg banker på væggen eller kummen.

Kan nogle svare på hvordan man fikser det? Jeg har åbnet og kigget ned, men det ser pænt kompliceret id sammenlignet med at klassisk toilet.

Håber der er en som kan komme med et quick fix

Mvh, Candresen

 


Andresen

Hej GDS'ere. Vi har solgt vores hus og skal... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vores cisterne har hygget sig med 4 liter eddige natten over, og dat har virket helt perfekt!

Andresen

Hustru var begyndt at spraye mekanismen, EFTER MINE ANVISNINGER , med det apparat hun sprayer blomster med, og det har åbenbart virket!
Så indtil videre er skydningen indstillet, og vi har rigeligt med eddike til agurkesalat, hvis ellers vi har forstand på det!

Med venlig hilsen
ktm

 

De gode ting varer ikke altid ved.
Nu er cisternen helt kaput, og lader vandet løbe nærmest uhindret ind!
Nu må der en ny indmad til!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM.

Jeg fik faktisk samme problem... Jeg tror det hænger sammen med at kalken løsner sig og låser flyderen endnu mere. På mit toilet sad den i højre side af cisternen (se linket til videoen længere oppe i tråden). Jeg kunne ikke få flyderen ud af cisternen, men kunne "massere" den og skylle efter gentagne gange, og alt kalk er nu væk. Jeg kan forestille mig du kan løse problemet på samme måde.

Held og lykke😉

Andresen

Daw Andresen

Jeg havde også helvedes kvaler med det, da jeg for 12-15 år siden installerede det.
Jeg fik så en ny indmad til selvmontage. Den viste sig så at være nogle millimeter for høj og kunne heller ikke. Så opgav jeg og en VVSer måtte til, og vi kunne se, at der var en fejlstøbning, ved at sammenligne de 2 aggregater.
Min cisterne er med vacuumstyring, og man skal til fra et andet værelse for at komme ind bag i systemet. Mit gamle gigtstive skelet dur ikke mere til den slags akrobatik og i rædsel for igen at få et forkert/defekt aggregat, bliver det så igen en VVS der må tage affære.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis