Brækket dims på Elu rundsav

Det drejer sig om en kap og gæringssav der kan vendes og bruges som rundsav. Jeg skulle flytte den og i processen væltede den meget uheldigt så støbegodset der holder selve motor/ klinge, knækkede. Se billederne. Mit spm til jer: Kan dette repareres? Skal man skifte hele "bundpladen" eller hvad gør man? Hvor køber man den nødvendige reservedel?

Tak for hjælpen. Mvh

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt svært at se funktionen helt på billedet, men det må jo være støbt aluminium, som sikkert godt kan svejses, men det går ud over pasningen på delene, så det kommer til at kræve noget tilpasning.

Det mest ideelle er at købe en ny del, prøv evt at finde en brugt sav, måske det er billigere, især hvis du kan finde en defekt, hvor den del du skal bruge er ok.

Hej.

Hvor uheldigt.

Allu støbte dele er vanskelige at reparere.

Kan du komme til at lime/bolte (bore huller skære gevind osv.) det sammen, er svært ud fra nogel få fotos at vudere hvad der skal til.

Googlede lidt og fandt Brøndum Elektro (Viborg) som B.la. har service tlf. nr: 86613622 de har diverse rervedele også til Elu men om de også har det du står og mangler er spørgsmålet, men giv dem et kald på, så kan de måske hjælpe dig lidt vidre.

Havde jeg den sav i mine hænder ville jeg straks kunne vurdere om det er noget jeg selv ville kunne lave.

Ved jo ingenting om hvad du selv kan og om du har værktøj for hånden til at lave en sådan rep. 

Nogle flere fotos af de 2 dele som er knækket (vil måske være befordrende for at kunne hjælpe dig yderligere)


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for alle indlæg. Her følger flere billeder. Alle forslag modtages. Tak ;-)

 

 

Det ser ud som om motoren stadig hænger der.  Er det "kun" for skalaens skyld, kan den måske undværes. Er det noget der skal bevæge sig ind i hinanden, kan det ikke "fusker" repareres.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er ikke blot for skalaens skyld og det er netop noget noget der glider inden i hinanden. Den del der er brækket af er overdelen der ligesom holder det hele og gør det muligt at tilte saven til siden så man kan save i smig. Saven sidder ikke fast pt, den dingler noget. Det er udelukkende fordi jeg har samlet det hele for billedernes skyld. Bundplade og motor/ sav var helt adskilt. Øv bøv den kørte ellers rigtig godt den sav. Tak for hjælpen.
Je__ns hans forslag er nok det nærmeste.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Min bror er rustfast kleinsmed og han mener godt han kan svejse det så det holder. Vi prøver til på søndag så må vi se.
Her er link til dewalt service side. Pris er + moms og fragt. del nr 40.
http://service.dewalt.dk/Products/Documents.aspx?ProductID=4805&DocumentID=9222&BOMRegionID=1

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak for link.
987,49 kr. så er den vist også betalt...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis