Investere i vindmøller.

Nu har jeg lidt aktier i vestas, men tænker, hvad med at investere i outputtet fra Vestas. Er der nogen her der er med i sådan en forening der har købt møller, og er det en ok forretning.

MVH 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min lillebror er med i bestyrelsen for store vindmøller omkring Uhre og Brande. (Det er naturligvis Siemens med den placering). Det har været en god og stabil forretning i mange år, men lige nu er strømpriser meget lave, ligesom jeg mener at statstilskud er væk.(tvungen grøn strøm)  

Der har været dage hvor strømprisen har været under 0 kr. Det betyder at det har kostet penge at levere strøm. Det kan lade sig gøre fordi der er mange vindmøller, der er kraftværker som det tager lang tid at stoppe, og der er kraftvarmeværker som har billig gas, og skal levere varme, hvor strømmen så er et biprodukt.

De har nu dannet en sammenslutning af mange møller, så man kan have et centralt sted der holder øje med strømpriser, og standser møllerne når prisen når et vist minimum.

Strømpriser har ellers fortrinsvis været styret af nedbørsmængde i Norge, samt kurs på den Norske krone.

M.h.t. inverstering så skal man jo ikke blot tænke på afkast, men også på om man kan trække sig ud igen. Der mener jeg ikke vindmølle anparter er så lette at omsætte, som aktier og obligationer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
+ At du skal tage højde for stormskader mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis