Mindre indenbordsmotor søges

Hej

Jeg har købt en 26 fod sejlbåd, der tidligere var forsynet med en Vire 7 benzin-indenbordsmotor. Da motoren var defekt, har den tidligere ejer fjernet denne. Derfor søger jeg en erstatningsmotor, der kan være i "motorrummet", hvor Vire 7´eren tidligere lå. Det vil sige, at motoren højst må have følgende mål:

Længde incl. gear og kobling: 55 cm, Højde:  60 cm,  Bredde:   50 cm.

Forslag til anden indenbordsmotor ønskes. Dog ikke el-motorer, da disse er for dyre.

Mvh Handymanden

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det en brugt motor du søger, så prøv G&G eller DBA.

Hej Jørgen
Jeg tjekker ivrigt begge steder; men det kunne jo tænkes at en blandt LDS´s brugere ligger inde med netop den motor, der passer til min båd.

Ja det var en stor skam at Vire fabrikken gik konkurs, det var ellers en god lille motor, og der køre da stadig nogle af dem med uorginale stumper som bla. kan købes hos mmc.dk

Jeg kan også huske at man på et tidspunkt nok en 25 år siden havde gang i en to kamret wankel motor til både. Den var ikke større end Viren og ydede noget af det samme, men der var mange problemer med dem så de gled ud af markedet igen. De har sågar forsøgt sig med at sætte wankel motoren i en mc, det gik heller ikke så godt.

Jeg kan også huske at der var en artikkel i et både blad for mange år siden. Om en sejler der havde lavet sin egen inden bords motor af en 2 cyl. påhængs motor.

Hej. Jeg kan se det er en ældre tråd så du har sikkert fundet løsningen. Hvis du ikke har er vi et fynsk firma som bygger el løsninger til sejlbåde. Vi vil gerne ud på markedet og søger nogle stykker som vil være test folk. Vi tilbuder et el motor system til kost pris. Hvis det skulle have enteresse så skriv til mig på [email protected]

Mvh
Per

Per Westergaard Skov
Bygger el drevne motor systemer til sejlbåde/både op til 20 KW.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis