[Rundsav] BOSCH PKS 55A eller Ryobi RWS1600-K

Hej!
Da jeg længe gerne har ville have en dyksav eller rundsav med styreskinne, men ikke har råd til en ordenlig en fra Festool eller DeWalt, har jeg ønsket mig en god rundsav uden styreskinne.

Fik en Bosch PKS 55A rundsav, som faktisk virker som en rigtig god maskine.
Tænke dog på om man skulle bytte den til en Ryobi RWS1600-K som har en styreskinne, den er dog ikke særlig lang.
Er ikke i tvivl om, at Bosch er et bedre mærke og kvalitet, men kan det betale sig at bytte den ud ?
Bosch'en er også på 1200watt hvor Ryobi er på 1600watt, så det er jo også en fordel.

Bosch'en koster 950kr, hvor Ryobi'en koster 1199kr, så skal selvfølgelig betale differencen.

Planen var at lave en styreskinne selv, men vil selvfølgelig heller have en "professionel" skinne.

Med venlig hilsen Nichlas Petersen.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan kun anbefale at købe en dyksav med føre skinner, har man først haft sådan en så er den uundværlig.
Jeg købte en Makita med 2stk. 1400mm føre skinner, siden den kom til ligger mine to andre håndrundsave, og samler støv på hylden, jeg prøvede med en hjemmelavet skinne, det synes jeg er alt for bøvlet og unøjagtigt.

Saven fra Ryobi har jo en skæredybde på 66mm, hvor den fra Bosch har en skæredybde på 55mm.

Måske styreskinnerne fra Harald Nyborg passer, der er billige. (passer også til Makita og Festo)

http://www.harald-nyborg.dk/search?q=dyksav

Hej NKE, Jeg er lidt i samme situation som dig da jeg skal have købt mig en ny rundsav. Min erfaring er at bosch er god kvalitet og jeg går selv efter sådan en. Prøv at checke denne PKS 66AF fra Silvan: https://eshop.silvan.dk/vare/bosch-rundsav-6

Den er jeg selv lun på, men kan ikke helt finde ud af hvor jeg kan købe flere føringsskinne dele da de kun er ca. 30 cm lange.

okay. i gamle dage brugte man en brædt som styrskinne med skruetvinger. sammen med en rundsav. når man skal "skære" pladerne i mindre stykker.!

og nu om dage er disse systemmer er mere advangceret hvor saven er "låst" i noten og ikke kommer på afveje under køreslen. og bruger enshånds tvinger.!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis