stålskinne med rulle til pool-cover

Jeg overvejer at konstruere et system til at overdække en 3x10 meters udendørs swimmingpool med en trådfast dug. Jeg forestiller mig et Setup hvor jer langs hver langside monterer en metalskinne med en slags u-profil hvori der kan løbe en slæde eller rulle ligesom i gardinstænger eller ved nogle skydedøre eller garageporte. Der skal så være et sæt ruller for hver meter som via trampolinfjedre hæfter til dugen i hver side. Det burde så være let og hurtigt at trække af og på, og man kunne måske endda automatisere det. Det kunne f.eks. være noget i den her stil:

Skinne:

http://www.byghjemme.dk/shop/svalk-...Kg3PSg1hSA

Rulle:

http://www.svalk.dk/produkter/besla...kg-75.aspx

Det bliver imidlertid hurtigt meget dyrt med 2 x 10 m skinne og måske 10 sæt ruller. Er der nogen der kender til noget lignende fra en anden kontekst der måske kunne bruges. Jeg har søgt en del på nettet, men ved ikke helt hvad det jeg leder efter kaldes, hverken på dansk eller engelsk.

Hilsen

Peter

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil under alle omstændigheder blive rimeligt kostbart, da det jo skal være enten galvaniseret eller endnu bedre rustfri stål, det skal laves i, da det jo er i umiddelbar nærhed af vand

Min første tanke var Unistrut , men jeg ved ikke om de handler med private, eller om det er til at betale  har kun brugt det proffesionelt... men det er sindsygt stærkt, og god kvalitet. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Galvaniseret duer ikke og "alm." Rustfri duer heller ikke i det lange løb da det er klorvand som er særdeles agressiv overfor metaller i svømmehaller bør man ikke bruge en kvalitet der er ringere end ansi 316 (A4) det bedste at bruge er komposit materiale, jeg vil anbefale dig at henvende dig til en af de mange forhandlere af disse systemer de har erfaringen og kan helt sikkert vejlede dig i hvad der duer i netop dit tilfælde. Normalt til isoleringduge er disse monteret på en stor rulle for enden af bassinet og denne rulle kan monteres elektrisk eller med håndsving

Tak for input. Jeg havde ikke overvejet de særlige vilkår som klorvandet giver. Jeg har kigget lidt på komplette løsninger fra producenter af poolsikringsudstyr, men de løsninger jeg har set er temmelig dyre

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis