Spejl med lys og bevægelsessensor

Hejsa,

Vi har købt et hus med et mindre gæstetoilet. Tænd/sluk er placeret lidt "uhandy" - og vi overvejer at sætte en rumføler ind. Men er der nogle af jer der alternativt har erfaringer med et spejl med lys og en sensor heri, som tænder når folk træder ind?

Edit:

Rummet er på 2 m2 og spejlet sidder lige ud for døren, så bevægelsen vil blive fanget med det samme. 

Brannigan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaring med dem. Men søg på Google og der kommer mange frem (de er lidt dyre)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skrevet af ev elmand på 03-01-2015 23:39
Jeg har ingen erfaring med dem. Men søg på Google og der kommer mange frem (de er lidt dyre)

Google frembringer mange resulater, men i alle dem jeg har kigget på (mange) er der tale om en sensor under spejlet og ikke en decideret bevægelsessensor der fanger, at jeg går ind i rummet. 

Jeg er nok nødt til at gå en anden vej - evt. noget IHC Wireless - er dog i tvivl om, hvordan jeg får det passer sammen med det eksisternede udtag, som består af: Tændsluk knap (øverste) og knap/sluk til et strømudtag (nederst). Den er 13-14 cm høj.

Eller er der en helt 3. vej der kunne være værd at overveje - inden jeg går igang meda t købe dyre gadgets. ;-)

Nu kommer det jo lidt an på hvor din afbryder og stikk. sidder henne. Afbryder kan erstattes af en sensor, men sidder den bag døren, skal man jo nærmest have døren lukket før der kommer lys. Der er også masser af bevægelses sensorer til loft montering.

Så en lille skitse ville lette det hele lidt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
En PIR til f.eks. FUGA er fin, men som skrevet er det jo kun fedt hvis kontakten sidder umiddelbart ved døren.

Og tænk på at hvis der er bad, så er det ikke sikkert at sensoren sidder så du kan bade i lys i lang tid... alternativet er eftertænding i f.eks. 10 minutter, men det synes jeg er noget frås?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis