Rengøring af udsugning på badeværelse

Jeg har en udsugning på et badeværelse som "piver"/hyler lidt, og derfor vil jeg gerne rengøre den.

Jeg har vedhæftet et billede. Kan man skille sådan en udsugning ad, skal strømmen tages eller???

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hele kan skrues ud, Drej den yderste ring ca 1/4 omgang.
Ved du om strømmen bør tages? Vi har fælles udsugningsanlæg i ejendommen (i hvert fald i køkkenet).
Det er ikke nødvendigt.
Ok, tak
Hmm, den virker ikke til at rykke sig det mindste. På nogen måde, hverken den ene eller anden vej (selvom jeg går ud fra man skruer mod uret, for at få den ud)...
Annonce

Du burde kunne skrue midter delen ud, ved at skrue på den (den har et meget langt gevind).

Link så du kan se hvordan den ser ud 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ok, ja, det sidder også HELT fast. Findes der værktøj som kan sættes omkring når man vil skrue det af?
Har prøvet med papegøjenæb, men det kan ikke tage fat.
Hej
du må ikke skrue på den midterste del, da den burde være indreguleret netop til dit badeværelse af ventilationsfirmaet, og man afslutter indreguleringen ved at fastspænde midterdelen med kontramøtrikker, og derefter drejes hele delen ind i ventilationsrøret igen.
Du burde kunne dreje hele delen ud, ved at dreje den mod uret
Ok, det er meget godt at vide. Tak.
Det kan nogen gange hjælpe at dunke på den samtidig med at man drejer. Bruger man en hammer er der risiko for at slå maling af, men med enden af skaftet, må den kunne holde til det. Den forudindstillede værdi kan du jo finde igen, hvis du på forhånd har målt spaltebredden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også