Leder efter manual til vores emfang (Brandt dki2105)

Hej

Jeg har forgæves ledt overalt på nettet efter en manual til vores emfang af typen Brandt dki2105-rs0.

Det er frithængende emfang som er ca 7-8 år gammelt. Det hænger i vores hus som vi overtog i 2012.

Jeg leder efter manualen fordi jeg godt kunne tænke mig at vide hvad R-knappen er til. Særligt fordi der i displayet er en svag rød streg i højre hjørne (i stand-by tilstand) som jeg aldrig har vidst hvad betyder. Jeg har gættet på at R-knappen er en reset knap som evt hænger sammen med stregen men det hjælper ikke at holde den nede eller noget.

Se billede

Nogen der kender emfanget? Og evt ligger inde med en manual?

Pft
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den findes vist ikke på nettet i et forståeligt sprog. Du kunne eventuelt prøve og skrive til importøren:  http://www.brandt-hvidevarer.dk/ 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har prøvet. De svarer ikke på mail og deres tlf nr er ikke aktivt. Det er mystisk. Har været nettet fuldstændig igennem uden held. Fandt en som har emfanget til salg på den blå avis men han har desværre ikke ville være behjælpelig med en manual ind til videre.
Skrevet af ntchm på 02-01-2015 21:56
Jeg har prøvet. De svarer ikke på mail og deres tlf nr er ikke aktivt. Det er mystisk. Har været nettet fuldstændig igennem uden held. Fandt en som har emfanget til salg på den blå avis men han har desværre ikke ville være behjælpelig med en manual ind til videre.

Ja, så er du på den. Håber, der er en her der har kendskab til lige den model eller ligger inde med en manual i elektronisk form.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Kender ikke emhætten, men nogen gange skal man tage strømmen væk, holde R knappen inde medens man tænder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja det er ikke helt nemt:-) tror dog modellerne dki2605 og dki2905 fungerer ligedan men dem kan jeg heller ikke finde manual på.

Hmm.. Tage strømmen? Emfanget er jo er monteret i en stikkontakt oppe på loftet, så hvis jeg samtidigt skal holde Rknappen inde når jeg sætter stikket i igen, ja så kan det være jeg skal få fruen til at prøve mens jeg trækker stikket og sætter det i igen. Synes dog det er en lidt mystik løsning når nu producenten har brugt krudt på at lave knappen. Strømstikket er jo ikke lige ved hænderne. Og er R-knappen overhovedet en reset funktion..
Annonce

Vi har samme model og til info så betyder R, at emhætten kan recirkulation filtrerer luften via et metal- og et kulfilter og puster den tilbage i køkkenet. Derfor er der ingen brug for en aftrækskanal, så du kan filtrere luften, fx hvis huset ikke har været brugt lange, lidt lige som at lufte ud, men luften køres i gennem et kulfilter, r knappen kan ikke anvendes som alm brug af emhætte, da kulfilter ikke tager fedt og damp i luften. 

Jeg håber mit svar giver mening.

Der står:

• kulfilteret fjerner kun delvist lugt, og du skal jævnligt købe et nyt.
  • en recirkulationsemhætte kan ikke fjerne damp og os fra din madlavning.
Hej alle
Jeg overvejer at købe denne emhætte brugt. Er den god? Støjsvag? 

Hvordan med knappen der ligner et ur????
Tror uret er en autosluk funktion. 

Lmchm
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis