Mus i autocamperen

Vi bor på et nedlagt landbrug med et pænt stykke vej til nærmeste nabo. For et par måneder siden da jeg kom hjem fra ferie var den tidligere staldbygning fyldt med spor efter mus der havde fortæret store mængder fuglefoder som jeg ikke havde fået emballeret godt nok. Jeg gik i gang med musefælder af enhver tænkelig art og musekorn og jeg troede på et tidspunkt problemet var løst.Men indimellem er der stadig fangst. Det foruroligende er at det er som om de er blevet for kloge til at gå i fælderne-det virker nærmest som om det må være et uheld når nogen en gang imellem alligevel er ‘forulykket’ og de er mestre i at æde lokkemaden uden at udløse fælden-f.eks kan de æde et stykke bacon eller lignende ekstra fastgjort med elastik uden at udløse fælden. Og lokkemaden er den eneste føde de får af mig-alt andet spiseligt er naturligvis omhyggeligt emballeret (nu!-lidt har jeg lært) og hidtil har der heldigvis ikke været tegn på at de har kunnet gnave sig ind til maden.

En ny vinkel på problemet er nu at der har bosat sig en mus i  vores autocamper og den kan ligeledes alle trickene. Min kone nægter naturligvis at tage nogen steder før den er uskadeliggjort så vores planlagte tur sydpå her i januar har foreløbig måttet aflyses.

Musekorn har jeg endnu ikke benyttet da jeg er bange for at det kostbare køretøj så vil blive helt ubeboeligt pga lugtgener.

Jeg tror efterhånden min bedste chance for succes er at musene dør af grin over mine anstrengelser!!

 

Håber meget at nogen sidder inde med nogle originale ideer til at løse problemet.

 

MVH Jens Peter

 

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jordnøddesmør i en smækfælde.
Sådan har vi taget nogle genstridige eksemplarer

 varmetossen

Ansæt en kat på ejendommen. Du skal dog finde en der har lært kunsten og fange samt spise mus fra barnsben. Derfor duer en bykat ikke. Husk også og få den gjort til intetkøn, så den ikke bidrager til antallet af uønskede katte. Og ja, den skal have et lunt sted at opholde sig samt tilskudsfoder, ellers flytter den bare hjemmefra igen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Når man bor i landlige omgivelser, er mus en ting man bare vænner sig til. Mus elsker blød chocolade som blød nugat, de bedste fælder er de gammeldags hvor musen kun bliver fanget i en lille lang træ æske er min erfaring. Vore dages smæk fælder duer ikke. Og så afliver du den selv, det hjælper ikke at slippe den ud henne ved naboen, den kommer igen. Iøvrigt er en fire benet mussefælde ved navn kat meget efektiv, når den render ude især om natten.

At der er flyttet en muse familie ind i camperen, er der nok ikke så meget at gøre ved, de er såmæn også inde i jeres stuehus. Døde mus stinker altså ikke som rotter.

http://www.musforsvind.nu/product.asp?cookiecheck=yes&P_ID=298&strPageHistory=related
Den fælde virker fint med lidt kattetørfoder i. Vi ha fanget over 15 mus i forskellige størrelser på under en måned :-)
Drop bacon og chokolade - tørfoderet er guf for musene.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du mener det giver mindre lugt af mus, at have en levende ( idet en idag med garanti er flere om kort tid), der tisser og lægger små "kommenfrø" alle vegne og vel over tid også kan ødelægge installationer osv. end en død. 

Den vurdering er jeg ikke enig med dig i. Jeg ville øjeblikkelig sætte gift ud og så satse på den ikke dør i en utilgængelig krog, men søger mod vand for at få noget at drikke, når giften begynder at virke. 

PS: Parker autocamperen på måtter af astroturf. Det gør de i den lokale veteranbilklub. De siger det imødegår, at der kommer mus ind i bilerne når de er opstaldet for vinteren.  

Annonce

Velkommen til!

 

Efter jeg ikke længere har kat er plasticmusefælder fra Bauhaus det der dur.

Som madding bruger jeg rosiner, som jeg klemmer rigtig grundig fast i fælden. Jeg har til gode at se en tømt fælde.
Det er meget let at sætte disse fælder an. Der er ikke nogen pind ind over smækkeren, som ellers er meget svær at sætte korrekt uden at få det satans rap over fingrene, når man fejler. Man strammer bare an, indtil udløseren går i et lille hak, og så er den klar og ingen smadrede fingre.
Vores datter prøvede for et par år siden med gift. Fy for satan dog en hæslig stank, hun fik arrangeret. Det er totalt ulideligt.

Jeg ville stille nogle stykker af disse fælder op også inde i camperen, og så prøve Lars ON's forslag.
Men ellers er kattedyr en rigtig fortrinlig installation og meget hyggelige, men skal passes, og det SKAL være land/udekatte. Ellers ved de ikke hvad en mus er og hvad man bør gøre ved dem. Nabogårdene har sikkert i overflod.


Med venlig hilsen
ktm

 

De plast musefælder er udmærkede. Men enkelte gange sidder musen fast uden at blive slået ihjel, og det nager mig at den har haft de pinsler . Så den med strøm tror jeg på. Jeg bruger små stumper spegepølse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fordelen ved at have mus er at du så ikke har rotter.
Når du bor på landet kan det ikke undgås at have husdyr.
René
Skrevet af ALB69 på 03-01-2015 02:32
Fordelen ved at have mus er at du så ikke har rotter.
Når du bor på landet kan det ikke undgås at have husdyr.
René

Det er så ikke helt tilfældet altid, for jeg har rotter på værkstedet men kun mus inde i eks. køkkenet kan jeg se på deres efter ladenskaber ! Jeg får besøg af komunens rotte bekæmpelse hvert år, der lægger gift i to blikkasser udendørs og inde i værkstedet på loftet hvor hunden ikke kan komme til det.

 

 

 

Ifølge den lokale rottefænger så er rosiner nr1 lokkemad , ost ,  spegepølse eller andre ting der tørrer ind duer ikke........


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis