Mus i autocamperen

Vi bor på et nedlagt landbrug med et pænt stykke vej til nærmeste nabo. For et par måneder siden da jeg kom hjem fra ferie var den tidligere staldbygning fyldt med spor efter mus der havde fortæret store mængder fuglefoder som jeg ikke havde fået emballeret godt nok. Jeg gik i gang med musefælder af enhver tænkelig art og musekorn og jeg troede på et tidspunkt problemet var løst.Men indimellem er der stadig fangst. Det foruroligende er at det er som om de er blevet for kloge til at gå i fælderne-det virker nærmest som om det må være et uheld når nogen en gang imellem alligevel er ‘forulykket’ og de er mestre i at æde lokkemaden uden at udløse fælden-f.eks kan de æde et stykke bacon eller lignende ekstra fastgjort med elastik uden at udløse fælden. Og lokkemaden er den eneste føde de får af mig-alt andet spiseligt er naturligvis omhyggeligt emballeret (nu!-lidt har jeg lært) og hidtil har der heldigvis ikke været tegn på at de har kunnet gnave sig ind til maden.

En ny vinkel på problemet er nu at der har bosat sig en mus i  vores autocamper og den kan ligeledes alle trickene. Min kone nægter naturligvis at tage nogen steder før den er uskadeliggjort så vores planlagte tur sydpå her i januar har foreløbig måttet aflyses.

Musekorn har jeg endnu ikke benyttet da jeg er bange for at det kostbare køretøj så vil blive helt ubeboeligt pga lugtgener.

Jeg tror efterhånden min bedste chance for succes er at musene dør af grin over mine anstrengelser!!

 

Håber meget at nogen sidder inde med nogle originale ideer til at løse problemet.

 

MVH Jens Peter

 

 

Vi bor på et nedlagt landbrug med et pænt stykke... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/8990' class='af-profile-link'>ALB69</a> på 03-01-2015 02:32
Fordelen ved at have mus er at du så ikke har rotter.
Når du bor på landet kan det ikke undgås at have husdyr.
René

Det er en skrøne. Man kan sagtens have begge dele.
Det er det sikkert men musene er da at forretrække og Jeg tror ikke på at de kan undgås helt.

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis