... bliver du ikke af at læse mit indlæg, kun af de forhåbentlig kvalificerede svar - jeg kaster mig ud i spørgsmålene:
Jeg har brug for et par kvalificerede svar, hellere fra kyndige end fra erfarne(med al respekt) på:
1) Hvorfor i alverden har min kedel en varmeanlæg temperatur indstilling, som afhængig af ude temperatur skal skrues op eller ned i temperatur, når det kogende vand alligevel bliver stoppet af termostaten på fremløbet ved 35-40 grader???
2) Hvad er princippet bag, at returvandet bliver mixet med fremløbsvandet og hvorfor gøres dette overhovedet og med afsæt i hvilken teori(eller praksis)?
3) Jeg går udfra, flowmetre eller ej, at princippet bag indregulering er, at man findet den længste kreds, inkl. tilløbet i meter, regulerer denne til perfektion og så ellers forholdsmæssigt regulerer de øvrige kredse?
4) Indregulering bør selvfølgelig involvere det anslåede varmetab(W per m2) i bygningen, som vel også er et udtryk for, at hvor meget man minimum skal tilføre W per m2 førend opvarmning kan opstå reelt?
5) Bør man ikke sætte temperaturen på fremløbet så lavt som muligt således, at de enkelte rumtermostater oftere vil melde "tilfør varme" til kontrolenheden således, at gulvene forbliver lune fremfor periodisk varme?
Ordentlig omgang, men de kyndige må meget gerne komme med deres viden på området og berige os GDS folk med solid og reel viden om gulvvarme - som vist er en avanceret sag! 
Og så et par praktiske spørgsmål, også til de erfarne:
6) Jeg fylder jævnligt vand(1 gang om ugen) på mit anlæg, desværre, og har observeret, at min sikkerhedsventil på kedlen allerede ved 2/2.2 bar lystigt lukker en halv liter vand ud på et døgn - kan det nu være korrekt funktion?
Jeg håber de teoretisk funderede og de erfarne vil besvare de forskellige spørgsmål - så vi alle kan blive klogere på gulvvarme? 
/Mads