Hvor meget er der at spare ved 3 lags vinduer i forhold til 2 lags

Hej
VI står og skal have sat 2 nye vinduer i vores badeværelse, kunne godt tænke mig at vide om det kan betale sig at give meget mere for 3 lags vinduer end for termo vinduer.

Hvis vi vælger termo vinduer bliver det i målene 100x60cm stk pris 600kr

Vælger vi 3 lags vinduer bliver det i målene 130x60cm så de er lidt større.stk pris 1500kr

Grunden til at vinduerne bliver lidt større ved 3 lags vinduer er for at de passer i hullerne hvor de gamle vinduer sidder nu her og de mål kan vi ikke få termo vinduerne i, så da bliver vi nødt til at gøre hullerne lidt mindre, men da vi alligevel skal lave lidt om herhjemme har vi materialerne liggende til at gøre dem mindre, men spørgsmålet er om det i det hele taget kan betale sig at købe 3 lags vinduer når de er næsten 3 gange så dyre pr stk, om vi i det hele taget vil tjene det ind igen ved at spare på varmen.

håber nogen kan rådgive os.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv evt. beregneren her:

http://www.glasmedgaranti.dk/index.asp?page=247&vpath=247|

Tvivler dog på, at det rent økonomisk kan svare sig.

Mvh. Jakob Jørgensen
Nu ved jeg ikke hvor du kigger på vinduer men jeg er 100 % sikker på at du kan få både 2 og 3 lags vinduer i de mål du ønsker, jeg har selv skifte alle Line vinduer ud til 3 lags, disse har en u-værdi på 0,52 og det er den værdi du skal se på, den skal være så lav som muligt det er ikke umiddelbart muligt at sætte talm hvor meget du kan spare ved at gå efter 3 lags frem for 2 lags, da det jo er meget forskelligt hvad der er af varmeudgifter i de enkelte rum, men jeg undre mig dybt over at prisenforskellen er så enorm de priser jeg fik hjem da jeg bestilte vinduer var der lagt ca. 20-25 % oveni......
Erfaringsmæssigt vil jeg til enhvertid vælge 3 lags vinduer med udluftningsventiler , nu har jeg haft mine i 1 1/2 år og har til dato ikke set det mindste antydning af dug på nogen af vinduerne....

Jeg er gået et skridt videre , 4 lag glas dvs 2 termoruder med en 12mm liste imellem , mit store dobbelte sydvindue   94cmX160cm var for dyrt varmemæsigt og med dug på , så jeg købte et sæt termoruder magen til og lister , gummilister  osv , og monterede ruderne i rammerne ,  det virker perfekt , ingen dug og en masse gratis solvarme ind , det luner,,,,,,,,,


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Du kan se på E- ref for de forskellige typer som grov rettesnor. www.bygningsbevaring.dk har en god artikel med brugbare tal for flere typer vinduer. Se også www.energivinduer.dk
Besparelserne ved 3 lag glas kan variere en del. både i forhold til type og orientering. En meget vigtig detalje er den indvendige overfladetemperatur. Den skal være så høj som mulig for at opnå et godt resultat.
Hvis der skal være opsprosninger i vinduet er koblede vinduer 1 +2 lag det bedste valg men 1 lag energiglas inderst er nok den mest økonomiske løsning!

Jesper
Grunden til næsten triple pris, er også at du har et væsentligt større (30%) vindue med 3-lags end med 2-lags.

Det du skal kigge på, for at kunne sammenligne de to valgmuligheder:
1) Arealet af glas-partiet
2) U-værdien på glassene, eller rettere hvad differensen er, hvilket er "gevinsten".
3) den "normale" temperatur i rummet
4) Hvordan ventilerer du våd rummet? For hvis du alligevel "bare" har vinduet stående på klem, så vinder du intet alligevel, mens du stadigvæk vinder noget ved at have en fugt-regulerende ventilator.

 

Annonce
og hvordan skulle det retfærdiggøre at prisen er 3 dobbelt altså 300 % blot fordi at der er 30 % mere vindue ????? jeg gjorde opmærksompå at der må være noget helt galt for hos de producenter hvor jeg har set priser er forskel 25-30 % ved 2 lags kontra 3-lags og langt fra de 300 % som han selv nævner og som du åbentbart også kommer frem til steensen, så jo der må være noget galt i det tilbud han har fået for et 3 lags koster ALTSÅ IKKE 3 gage så meget.
Vi fik lavet en beregning på forskellen mellem 2 og 3 lags vinduer, og som jeg husker det var tilbagebetalingstiden noget der ligner 20 år, dvs. det er en noget langsigtet investering. Men der er selvf. forskel på huse og har man meget store glaspartier kan regnestykket se anderledes ud.
Tak for den gode beregner i forhold til vinduerne...
Jeg har valgt 3 lags ruder og de når måske lige at spare sig hjem på 30 år. Så man kan sige det ca. koster det samme man lægger bare pengene "up front". Tillgengæld er problemer som kuldenedfald og kodens mindre i de samme 30 år, og det er vel også derfor man skal vælge det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis