Revner i gulv - gulvtæppe

Jeg skal til at ligge nyt gulv i overtager, og da det gamle kom af kunne jeg se at det var lagt oven på 2,5 mm træfiberplade, jeg måtte da også konstatere at de tidligere ikke havde været så gode til at støde pladerene sammen, så nogle steder er der revner mellem pladerene. Pladerene giver meget god mening, da bræddegulvet nedenunder er temmelig ujævnt men hvor bredde må desse revner være for at jeg ikke mærker dem gemmer gulvtæppet (katagori 160 kr pr m2) og kan jeg evt. spartle ud med et eller andet ?
Godt nytår
Johnny
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis de er mere end 2-5mm brede ville jeg gøre noget ved dem, for det vil kunne mærkes igennem et tæppe.

jeg ved ikke hvad man kan bruge til at fylde ud med. De gamle gulve jeg har set, har der været brugt noget spartelmasse som hærder hårdt op, og det duer ikke da brædder/træ arbejder og dermed ødelægger fugen.

Så en eller anden elastisk fuge kunne være en mulighed, eller tag tyren ved hornet og læg et nyt undergulv, så du er sikker på at få en jævn flade at gå på. 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Kunne du mærke revnerne før? Spartelmasse er en dårlig ide da det bare vil knække og skubbe sig op. Hvis det var mig og revnerne var et problem ville jeg enten sømme en ny masonit ovenpå den gamle, og være påpasselig med samlingerne. Ellers ville jeg lægge termofelt plader (filtplader) som bare lægges løst ud og tæppet ovenpå. De giver et dejligt blødt gulv og isolerer en lille smule
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er ikke nogen revner der er over 2-3 mm og jeg har faktisk heller lagt mærke til det før, men jeg har selvføgelig heller ikke været opmærksom på det, men jeg tror jeg lader det være.
Revner på 2-3 mm er intet problem dem tror jeg aldrig du kommer til at se/mærke så læg du roligt tæppet på
hilsen gulvmanden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også