Klinkefuger smuldrer

Hej Glædelig bag(h)jul og godt nyt(h)år 

 

Er der nogen herinde der kan svare mig på, hvorfor fugerne i mit klinkegulv smuldrer/forsvinder? Det er ligefør de forsvinder, år man støvsuger 

Der er blevet brugt LIP klingefuge i hele huset (Bad, gang, stue/køkken), men det er kun i stuen problemet er, min egen murer (der har lagt klinkerne og fuget) fatter det ikke.

Alle rum/gulve er laver inden for de sidste 4 år og kun med nye materialer. (ingen gamle poser der har stået åbne længe)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er opbygningen af gulvet under klinkerne?
Det lyder til at det måske har været lavet med for lidt vand i dengang eller noget i den dur. Det kan også være en produktionsfejl i fugemassen. Eventuelt kan det være der er noget i klinkerne der gør at det sker.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 31-12-2014 12:48
Det lyder til at det måske har været lavet med for lidt vand i dengang eller noget i den dur. Det kan også være en produktionsfejl i fugemassen. Eventuelt kan det være der er noget i klinkerne der gør at det sker.

 

Hvis det var en fejl i fugemassen/blandingen, så skulle det jo også være galt i køkkenet, da det er ud i et. Der er intet galt i de andre rum og i gangen blev der brugt af samme pose som stuen, så derfor jeg/vi intet fatter.

Men det er jo nemt at fjerne fugerne (det klarer de næsten selv), man kan gnubbe i dem med fingrene så smuldrer de, bare skide surt at man skal lave det hele om igen 

 

Hej

Er det i hele stuen eller i et område af stuen?

Har du mulighed for at tage billede af det? Et langt fra og et helt tæt på. Så man kan se ind i fugen.

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af Den Studerende Bygningskonstruktør på 31-12-2014 13:35

Hej

Er det i hele stuen eller i et område af stuen?

Har du mulighed for at tage billede af det? Et langt fra og et helt tæt på. Så man kan se ind i fugen.

Hilsen Martin

 

Hej Martin, godt nytår 

Det er værst i et område, men den er gal over det hele på gulvet 

Lidt svært at tage billeder (mørke klinker og mørt fuge), men her er et par "skud"

Hilsen Kristian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis