Vaskesøjle i multiplade - fæstning mod væg

Jeg er blevet inspireret af nogle af projekterne herinde fra til at bygge en vaskesøjle i multiplader. Pladerne skal stå på fliserne i vaskekælderen og fæstnes mod en væg. Men kan man med fordel fæstne med en eller anden form for silikonefuge - både for at mindske vibrationer, men også for at tage hensyn til at gulv og væg i princippet ikke er én sammenhængende enhed???
Hvilket materiale skal man i givet fald bruge?

Eller er det bare bedst at fæstne mod væggen med multipladelim?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på LDS Og skriv endelig om resultatet, selv om du ikke har fulgt alle råd.

Så lige din tråd før "lukketid" Du skal bore nogle ankre ind i væggen. De må gerne limes ind med multilimen. Jeg mener man køber dem sammen med multiplader, Jeg husker ikke lige højden på multiplader, men tror det er 40 cm. Så borer du hul i væggen 39 cm oppe, Der hugges fri i midten af 1. plade, så der bliver plads til muranker, uden at genere næste plade der skal limes ovenpå. Næste ved 79 cm o.s.v.

De enkelte plade kan forankres med en bølgeplade, som også hører til systemet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for forslagene.

Jeg vil bruge nogle ankre så de sidder ordentlig fast i væggen - og bølgesøm imellem pladerne. Og jeg bygger også fundamentet af multiplader. Så de første plader bliver limet til gulvet og sat i vatter.

Men når pladerne så fæstnes mod væggen med ankre - skal jeg så bruge pladelim (op mod væggen) også eller kan jeg med fordel lave ca 0,5 cm luft ind til væggen og så hæfte med en silikonefuge?
Eller sidder det simpelthen ikke ordentlig fast så?

(Håber det giver mening. Ellers må jeg lige finde nogle billeder frem)
En silikonefuge skal du nok ikke regme med hæfter noget som helst. Til gengæld ville jeg nok ikke fæstne med andet end pladelim. Men det kommer selvfølgelig an på konstruktionen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når nu det er en konstruktion, hvor der skal stå en vaskeskine og danse rundt, ville jeg sætte en stikskrue ind i væggen. Brug en karmskruer for og for neden og spartl så hullet ud.

 

du kan lave en sokkel af mørtel på gulvet hvori du sætter første plade med fliseklæb (eller pladelim). Sættes våd i, så kan du lige "dunke" dem på plads så de er i vater og derefter skrabe den resterende mørtel væk. Mod væk kan du bruge klæberen igen på hele pladen og supplerer med nogle skruer igennem. Jeg ville også bruge karmskruer som uldal foreslår, det er dejlig hurtigt. I siden kan du bruge vinkeljern.

Jeg har lavet mit på denne måde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis