Radiator der klikker

Hej,

Min radiator klikker og det er til at blive fuldstændig tosset af Jeg bor i en lejelejlighed - ellers havde jeg rykket gulvet op for længe siden - for det er dér den er gal.. Tilløbsrøret står og gnider mod et eller andet nedenunder gulvbrædderne. Det er forholdsvis tit at det klikker, og det er højt i soveværelset. Det gør at jeg bliver nødt til at sove med ørepropper, som jeg ikke er så vild med. Nogle gange kan jeg når klikkene er højest, høre dem igennem ørepropperne.

Jeg har snakket med VVS firmaet der er tilknyttet vores lejligheder, men de kan ikke gøre noget ved det, da det eneste der er at gøre, er at tage gulvet op, siger de. Og det vil udlejer ikke.

Er der noget andet man kan gøre?? Kan man evt. sprøjte noget glidemiddel ned langs røret? Eller er der nogen der har en fiks løsning?

Kunne være så dejligt at slippe af med!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Du kan starte med at rykke lidt i hhv. frem- og returløb. Evt. luk for radiatoren et stykke tid, så den skal lukke op for fremløbet når du åbner igen. Så kan du nok finde ud af hvilken af dem det er.

Rent banalt kan du så også mærke om fremløbet, øverste rør, formodendentlig, bliver varmt først.

Skulle det være sådan at returen bliver varm først, vil radiatoren banke.

mvh


 varmetossen

Hej.

Ok, overså det med fremløbet.

Hvis det er bræddegulv KAN man godt liste noget op, stort set uden det kan ses bagefter. Men nok med udlejers accept. Den bør han give, da du er i en ulidelig situation.

mvh


 varmetossen

Ja det er ikke det sjoveste at skulle trækkes med Er der nogen idé i at prøve med en form for smørelse? Eller ender det bare med at rende ned at rørene til min underbo?

Og du har ikke overvejet at lukke for den radiator om natten, der sover du under en varm dyne og det er sundere at sove i et køligt rum

Nu har du set dig sur på de klikke lyde, og så høre du dem endnu tydligere. Det kan bive en vane som du overhovedet ikke bemærker.

Hej.

Er det en lodret gennemføring i etageadskillelse vi snakker om.

Hvis det er det, kan du få underboen til at binde en klud om røret og så lade noget paraffin løbe ned ad røret. Det fedter vist ikke på en ubehagelig måde. Babyolie måske.

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis