Ubegrænset CDi til yamaha neos 4T

Hej LDS.

Jeg har en yamaha neos 4t, hvor jeg gerne vil have en ubegrænset CDI på da, den er træls at køre på med den begrænset CDI, da jeg skal justere gassen hvis det går nedad, ellers begynder den at hakke for at holde farten nede på de 32/kmt.

Jeg ville lige høre hvor jeg kan købe en ubegrænset cdi, og om i ved hvor den sidder.

 

På forhånd tak


Vh. Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Peter, det er altså ikke din CDI tændning der begrænser, men en elektronisk begrænser der lukker af for strøm til din CDI tændning.

Det eneste jeg ved er at det er noget der er indbygget i det print der sidder ved generatoren, men hvilken del ved jeg ikke.

En CDI uden begrænser må du Google dig til hvor kan købes henne. En udskiftning vil gøre din knallert ulovlig. 

Uden og kende noget til lige din model, vil jeg skyde på du kan finde CDI'en på den vanlige plads ved siden af batteriet, der plejer de vist og sidde på langt over 95% af de forskellige scooter modeller.

Der sidder et elektronisk kredsløb i CDI'en, der styrer tidspunktet for hvornår tændingen skal lave en gnist i tændrøret gennem tændspolen og passer på motoren ikke overdrejes (tager for mange omdregninger). Sidsnævnte manøvre sker ved og "glemme" at lave en gnist i ny og næ så benzinblandingen går uforbrændt ud i udstødningen til afbrænding. Det hele sker ud fra et signal der kommer fra den giver, der sidder ude i svinghjulet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis