Pexrør i væg T 4 3060 15-08-2003 22:10 Jeg skal til at efterisoleret en kældervæg indvendigt fra, i den væg vil jeg trække nogle pexrør til radiatorene. Er der nogle regler for hvor rørene skal placeres ???? MVH Tue 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Erik Lindharth 4 18-08-2003 20:01 du må ikke placere dem i væggen da det er til gulvvarme men istedet for skal du bruge det som hedder rør i rør til rediatore som fås i alle trælaster. MVH Erik
milton olsen 167 18-08-2003 20:15 hej T og Erik. det er fuldt lovligt at indmurer PEX rør hvis de er isolerede med det røde eller blå riflede isolering spørg mig ikke havd det kaldes men det er faktisk ikke ualmindeligt idag. PEX rør findes i forskellige typer til gulvvarme,til varmt og koldt brugs vand og tilradiatorer har selv købt det af min leverandør og indmuret det på adskillige andre byggerier som jeg har deltaget i både i København,på Sjælland i øvrigt og her på Bornholm. med venlig hilsen :lol: milton mvh.milton
T Trådstarter 4 3060 18-08-2003 20:18 Det havde jeg nu også tænkt mig, jeg var mere interesseret i om der er nogle regler for hvor på væggen man placere rørene oppe/nede eller er det fuldstændig ligemeget ??? MVH Tue
milton olsen 167 18-08-2003 20:24 hej T jeg ved ikke om der er nogle specielle regler for det men mit udgangs punkt er en placering som hvis det var alm rør altså i for bindelse med placeringen af radiatoren der er kun en jeg ved og det er at det kun må placeres lodret eller vandret i væggen lige som el.instalationer. hilsen milton mvh.milton
JensS 94 19-08-2003 05:51 Hej, Jeg ved ikke om det er et krav, men det er i hvert fald fornuftigt at trække rørene vandret og lodret, som i også skriver. Funktionsmæssigt er det fuldstændig ligegyldigt hvordan de er trukket, du skal bare sørge for at placere en automatudlufter eller en udluftningsskrue på det højeste punkt, hvis dette ikke er radiatoren. mvh Jens