Spørgsmål angående ALU-PEX

Hej LDS'er.

 

Jeg er igang med at montere nyt vand og varme i mit hus, og havde besluttet mig for stål rør, men ville gerne have et produkt hvor man ikke havde korrosion i, og derfor faldt jeg over alupex i stiv rør. 

 

Mit spørgsmål angående alupex, er om det kan bukkes ligesom kobberrør. og om det var nemmere at arbejde i end stål. 

 

Mvh VVS Drengen. :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du bukker det med ind eller udvendig bukkefjeder. Det er ekstremt nemt at arbejde med.
Ja, med en bukketang eller en bukkefjeder.
hvis du har tid til at vente kan du med stor fordel bestille alupex og klemfittings i Tyskland til noget under den halve pris.
prøv denne side eller søg på ebay der er mange penge at sparer selv med forsendelse. http://stores.ebay.com/ekotherm/ søg eventuelt på ebay .de den tyske ebay altså. de er nok de billigste.

mvh tømmerlusen

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??
Hej igen.

Tusinde tak for tippet, tømmerlusen!

Vi bestiller først i den kommende uge, så det har sparet en del omkostninger for os, men jeg er lidt i tvivl, om de ting man køber i tyskland er VA godkendt.

Men prisen er noget andet. Har dog fundet et firma i Århus med forholdvis billige pres fittings.
http://www.dbvvs.dk/shop/fittings-til-alupex-76s1.html

Men der er alligevel 17 kr at spare på et T stykke i 25 x 20 x 20 mm


// VVS Drengen.
Hej igen vvs-drengen.
Har ikke tjekket det med va godkendelse. Men er rimelig overbevist om at det er va godkendt.
Tyskerne har mindst ligeså skrappe krav som os og når det kommer
Til noget med miljø så kan Danmark godt pakke sammen der er kravene meget strengere.
Ville ikke betænke mig 2 minutter. Men det er en smagssag. Anyway held og lykke med projektet
Mvh tømmerlusen

Hvis noget virker for godt til at værer sandt. Så er det sjældent det.??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis