Underlige priser.

Jeg kikkede midt i Dec.på en Asus bærbar. Prisen var da 6.499, da jeg så ville bestille den dagen efter, kostede den 6.999 senere steg den til 7.499 så ned til 6.999 og op igen til 7.499, som den nu koster.

Jeg spurgte så firmaet, hvad årsagen var, og fik svaret " vi følger markedet ". Firmaet hedder Komplett.dk.

På virker det lidt bizart, men er måske en ret alm. metode v. computersalg.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt du fik den til den lave pris..

Ofte sættes priserne op i en kort periode, hvorefter de sætte ned, så der kan reklameres med en stor besparelse.
Måske de er ved at varme op til januar udsalget?

Men det kan jo også være reelt, at de følger priserne i andre netbutikker.
Det med at følge priserne må være svært, for når man ser en pc, man kunne tænke sig, er det yderst sjældent, at andre her i landet har en med samme produktnr. Det er ret uoverskueligt at sammenligne spec. i forhold til pris.

ErikChristensen 

Mon ikke de bare hægter sig på Pricerunner

Har for øvrigt handlet hos Komplett et par gange. Der har ikke været noget at udsætte.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Eller http://www.edbpriser.dk/
Som jeg skrev, findes den valgte bærbare kun hos Komplett, det samme oplevede jeg, da jeg ville tjekke Bilkas pris mod andres, men modellen fandtes ikke andre steder, så sammenligning er umulig.

ErikChristensen 
Annonce
Det er det samme system med Hårde hvidevarer. De har en model til hver af de store indkøbskæder, så kan man ikke sammenlige, og det er let at give "prisgaranti" Men oftest er det kun skiltet der gør forskellen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, jeg havde godt nok en formodning om, at det hang sådan sammen.

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis