At blive ældre !

Sad her i efter midags og filosoferede lidt over livet.

Jeg er nu den ældste i hele vores familie også blandt fætre og kusiner

Nu er der ikke længere en af de helt gamle at snakke med mere, dem som jeg kunne spørge til råds om livets og meningen med det hele, dem jeg kunne grine og græde sammen med.

Nu føler jeg mig ofte som Palle alene i verden, ikke en rar oplevelse.

Så kan jeg tænke, hvorfor skal jeg egentlg leve mere !

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 29-12-2014 18:32

Sad her i efter midags og filosoferede lidt over livet.

Jeg er nu den ældste i hele vores familie også blandt fætre og kusiner

Nu er der ikke længere en af de helt gamle at snakke med mere, dem som jeg kunne spørge til råds om livets og meningen med det hele, dem jeg kunne grine og græde sammen med.

Nu føler jeg mig ofte som Palle alene i verden, ikke en rar oplevelse.

Så kan jeg tænke, hvorfor skal jeg egentlg leve mere !

 

Jørgen, det lyder ikke som nogle rare tanker du har dig der. Er der ikke nogen unge mennesker der spørger dig til råds om livets mening og griner sammen med dig?

 

 

Næh desværre er de efter egen mening meget klogere !

Jeg er jo bare ham den gamle tosse, der bor meget langt væk.

Skrevet af Håndværkeren på 29-12-2014 18:41

Næh desværre er de efter egen mening meget klogere !

Jeg er jo bare ham den gamle tosse, der bor meget langt væk.

Kan se på dit postnummer, at du er fra Als. Er der ikke noget veterantog, veteranbåde eller noget a'la Kolding Miniby nede i Sønderborg, hvor pensionerede håndværkere kan få lov til at bruge deres hænder igen?

 

 

Hey Jørgen....

Du er "bare" nået til det skel i livet hvor man går fra at spørge ældre tilråds til at man spørger yngre tilråds.....
Det er reelt ikke så farligt, men naturligvis en erkendelse.....
Husk at du jo statistisk har mindst en generation som den ældre foran dig :-) Og at levealderen bliver højere er der jo udsigt til en "stor" generation der ligger forude :-)


Alene det at en ny generation er klogere end den ældre er jo fantastisk i sig selv :-)

Godt Nytår

Njord

MVH Njord
Annonce

Så er det da godt at vi har Lav det selv, hvor du kan øse af din erfaring, og stadig få nogle aha oplevelser fra andre.

Jeg kan godt forstå dine tanker, jeg havde det på samme måde sidste år, da min mor døde, og jeg som enebarn indså at jeg nu er aldeles alene på kloden og at min slægt ender med mig, da jeg ikke har fået børn. Men der er mange ting at glæde sig over, og jeg prøver at glæde mig over en ting hver dag:

Fugle der flokkes om foderbrættet, en solstråle gennem vinduet, rent sengetøj, duften af friskbrygget kaffe, cykelturen til Netto, et smut forbi havnen, naboens hund der stikker af for tusinde gang, se sneen der falder udenfor, vel vidende at jeg IKKE skal ud i det, se de første blomster titte frem, osv osv.

OP MÆ Æ HUMØR 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

God ide Zep.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Fordi der er brug for dig, 19587 indlaeg i lav det selv viser jo tydeligt at der er mange der har brug for dig og din viden


Karsten
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis