Hvordan isloere 20 fods skibscontainer?

Hej,

Jeg spekulerer på om jeg skulle isolere en 20 fods skibscontainer. Det skal være med glasuld/rockwool og OSB plader. Er der nogen som ved hvor jeg kan finde en vejledning i hvordan man gør så man sikrer sig at der over tid ikke sker noget utilsigtet?

Mvh Lucas


When the going gets tough, the tough get going.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ik bare at bygge et indvendigt skelet op inden i, med nogle passende størrelse reglar, med isolering imellem og så pladerne på?

Hvad mener du med utilsigtet i den her sag?

Mvh. Christian M
 

Hvis du isolerer den udvendigt er du fri af
"Fugt, kondens, dampspærre, fugtspærre, aftstand fra isolering til stålplade"
og du kan gøre den langt pænere plus at du vinder kvadratmeter.

Venlig hilsen
Knud
Skrevet af knudr på 29-12-2014 17:43
Hvis du isolerer den udvendigt er du fri af
"Fugt, kondens, dampspærre, fugtspærre, aftstand fra isolering til stålplade"
og du kan gøre den langt pænere plus at du vinder kvadratmeter.

Dette fine forslag dur desværre ikke da den skal kunne flyttes et par gange og skal opfylde de ydre dimensioner for transport.

 

 


When the going gets tough, the tough get going.

Hey.

Hvis du ikke allerede har en container, så overvej om ikke du sal anskaffe dig en kølekontainer til formålet. den er j onetop isolret og med max indvendig og udvendig størrelse.....

Der er fx også efterisolerede containere på markedet, men hvordan med prisen... jeg ved det ikke! Selve efterisoleringen kan aves som beskrevet hos servial (terrænbatts og stål plader).

www.servial.dk/container/efter-isoleret

 

MVH Njord


MVH Njord
Annonce
Vi har en 40 fods container på arbejde, der er isoleret af et proff firma.
Det er lavet med en 3-4 mm plade ud mod containerens sider, så er der 100mm isolering, og ind i containeren er der brugt 15 mm tagkrydsfiner.
Gulvet er isoleret nedefra og afdækket med galvaniseret plade ned mod jorden, men det kræver jo så at containeren ligges på siden mens man laver det, men har den fordel, at man ikke får så højt et trin op, og ikke mister loftshøjde.

Den er opvarmet, og der har aldrig været problemer med kondens.
Jeg har selv isoleret min container. Sat lægter fast med Tech7 lim. Flamingo mellem lægterne og så dækket af med krydsfiner.
Containeren bruges til motorcykelværksted og opbevaring af havemøbler. Opvarmes med el-ovn når jeg arbejder derude.
Ingen problemer med fugt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis