batteri nb-11lh til canon.

Hej Til Alle.

Jeg vil gerne ha et extra batteri til mit canon ixus 265hs. Hvis jeg søger på det så kan jeg få et helt originalt til ca 500kr. eller et helt uoriginalt til 89kr Det til 89kr er kun på 600mA mod det originale på 800mA der står på siden at detkan bruges til kameraer som benytter : Canon NB-11L / NB-11LH batterier. Men på det originale står der 3,6v 2,9wh på det billige står der 3,7v 2,22wh. Har det nogen betydning?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kovas på 29-12-2014 13:45

Hej Til Alle.

Jeg vil gerne ha et extra batteri til mit canon ixus 265hs. Hvis jeg søger på det så kan jeg få et helt originalt til ca 500kr. eller et helt uoriginalt til 89kr Det til 89kr er kun på 600mA mod det originale på 800mA der står på siden at detkan bruges til kameraer som benytter : Canon NB-11L / NB-11LH batterier. Men på det originale står der 3,6v 2,9wh på det billige står der 3,7v 2,22wh. Har det nogen betydning?

Du kan roligt købe det billige til 89kr. Du skal være opmærksom på, at det har en lavere kapacitet end det originale, nemlig ca. 75%.  600mAh mod det originale på 800mAh. Spændingen på 3,7 V må være forkert angivet, idet cellespændingen normalt er 1,2V. Det giver med 3 celler 3,6V.

 

 

 


fase

Hej Fabrin.

Tak for dit svar.

Til den pris kan jeg jo bare købe to så er der jo kapasitet og noget at skifte med.

Godt nytår til alle.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Opgivelsen er god nok Fabrin, det er nemlig et Li-ion batteri. 

Bare køb de billige hvis det er ved en kendt europæisk forhandler. Handler du uden for lands lov og ret som eks. Asien/Østlandene bør du nok vare dig grove meget, men kan også være heldig. 

Den lidt mindre batterikapasitet har du så råd til at rette op på ved og købe et ekstra af slagsen.

 Det batteri du har kik på svare nærmere til et nb-11l i kapasitet. Men du kan uden tvivl finde et der matcher den orginale i kapasitet et andet sted.  

Godt Nytår.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Tak

Det er dette batteri http://www.batterizonen.dk/canon/927-nb-11l-batteri-til-canon-600-mah-blumax-5060148633497.html?gclid=CKyI8ICj68ICFYaQcgod8IMASg

Som du skriver nb11l og ikke lh. Bare det passer i apparatet så gør det ikke noget at det er mindre. Har kun kunnet finde de origoinale til ca 500kr som har den samme kapasitet som det originale.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 29-12-2014 19:59

Hej Nitter.

Tak

Det er dette batteri http://www.batterizonen.dk/canon/927-nb-11l-batteri-til-canon-600-mah-blumax-5060148633497.html?gclid=CKyI8ICj68ICFYaQcgod8IMASg

Som du skriver nb11l og ikke lh. Bare det passer i apparatet så gør det ikke noget at det er mindre. Har kun kunnet finde de origoinale til ca 500kr som har den samme kapasitet som det originale.

Oh ja. Har lige søgt lidt efter en LH pakke for sjov. Det ser ikke ud til man kan få den uorginal her i DK. Men i det store udland findes de med 1000 mA kapasitet til ca $8 + fragt. Ville dog også købe den lille udgave, hvis man ikke har det store behov for saft og kraft.

Har selv hele 4 uorginale batterier til mine to Canon spejlrefleks. De bliver brugt ret jævnligt hvor jeg laver temmelig lange optagelser der "æder" et eller to batterier på en aften/nat. Det ældste par har nu holdt i tre år og indkøbsprisen lå også lige under en hund stykket. Man skal bare huske de ikke må ligge i længere tid med en reststrøm på under ca 40% da de således nedbrydes rimelig hurtigt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Goddag.

Så har jeg bestilt 2 nye batterier. Forstår at det er vigtigt at de er fuldt opladet når man ikke bruger dem.

Takker for hjælpen.

Ps. Var for et par år siden på er kursus i digitalkamera. Her sagde læren at et batteri kunne oplades et vist antal gange og at man derfor fik mest ud af at vente med at oplade til det var tomt. På den anden side så ved jeg jo ikke om jeg bruger det igen i morgen eller om der går 3 uger. Så hvad gør du? oplader hvergang du har haft det brugt eller kan du se om der er mere end 40% tilbage?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej.

Jeg har et Canon G7 der vel er 7 - 8 år gammelt. Det bruger Li-ion og jeg købte et ekstra med, et uorginalt med lidt større kapasitet end det medfølgende.

Desværre har det kamera ikke batteriindikator, så nogle gange bliver det kørt helt ned, og andre gange opladet på halvvejen hvis det skal på arbejde.

Det var første generation genopladelige Nikkel-Cadmium skulle aflades før opladning, ellers kunne de ikke oplades til fuld kapasitet, men de moderne batterier sker der ikke noget ved at oplade på halvvejen.

mvh


 varmetossen

Hej Klaus.

Jeg er godt med på at den med huskeeffekt som de gamle batterier havde er forbi. Men det læren sagde (ved ikke om det passer) var at det var det at tilslutte den til laderen der sled på batteriet. Så hvis man antog at det kunne oplades 1000 gange så talte det en gang hver gang du tilslutter det. Uanset om det er tomt eller næsten fuldt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 31-12-2014 10:25

Goddag.

Så har jeg bestilt 2 nye batterier. Forstår at det er vigtigt at de er fuldt opladet når man ikke bruger dem.

Takker for hjælpen.

Ps. Var for et par år siden på er kursus i digitalkamera. Her sagde læren at et batteri kunne oplades et vist antal gange og at man derfor fik mest ud af at vente med at oplade til det var tomt. På den anden side så ved jeg jo ikke om jeg bruger det igen i morgen eller om der går 3 uger. Så hvad gør du? oplader hvergang du har haft det brugt eller kan du se om der er mere end 40% tilbage?

Ja og tjae.  Det kommer nu an på hvad teknoligi dine batterier er lavet på. Men hedder de noget med Li-xxx først er den ideelle opladningsprocent mellem 40-60 % for længst liv når man opbevare den. Er de fuldt opladet falder livslængden rigtigt nok lidt mere men det er ikke noget i sammenligning af hvis opladningsgraden kommer under 20% og mindre, da det derved går rigtig hurtigt. Under 10% går det lynhurtigt. Hav også lige i mente at et Li-xxx batteri har en selvafladning på 10-20% årligt, man også skal tage i betragtning !

Det din lære siger om et vist antal opladningsgange er i og for sig rigtigt under den betingelse at man kan holde batterierne kølige under afladning/opladning. Det giver efter min sølle opfattelse, ingen mening og opgive x antal gange når fabrikanten af elektronikken tillader batterierne bliver godt opvarmet mere end godt er under op/avladning. Er eksv. ganske sikker på dit gamle batteri ikke er blevet afladet 1000 gange eller mere før det gik død ???

Jeg oplader mine til 100% når de opbevares, da en standartoplader ikke har en omskifter med to stillinger hvor der står "opladning til opbevaring-fuld opladning". Og det er klart den næstbedste løsning da fuldt opladet ikke nedbryder batterierne nævneværdigt hurtigt i forhold til når opladningsgraden kommer under de 20%. Og såååå koooster de uorginale jo ej heller en herregård i forhold til dem med det orginale navn, som du godt kan resikere kommer fra samme bånd som de uorginale.  

Godt Nyår.    

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Min erfaring er med mit gamle canon hvor der er et 1170mAh batteri i. Det har jeg altid opladet når cameraet viste at det var tid til det. Det er mindst 7 år gammelt og slet ikke færdigt endnu. Jeg har kun det ene til dette app. og har egentlig stort set kunnet klare mig med den kapasitet. Tænkte lidt over det . Og kom frem til at det i snit nok kun bliver opladet ca en gang om måneden. Så det er måske kun 100 gange indtil nu.

Mit nye camera er det med de 800mAh. det fik jeg her i julen. Vi var på Aros og efter en tur der kunne jeg se at det batteri nok var lige det mindste. det var derfor jeg begyndte at søge efter et ekstra batt. Vil tænke lidt mere over at holde dem opladet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis