Gulvvarme, op for temperatur eller cirkulationspumpe?

hej folkens, jeg har vandbåren gullvarme, og her til morgen kunne jeg se det ikke har kunne holde ønsket temperatur med den indstilling jeg kører med, så vil lige hører hvad der er billigst at gøre her i disse kolde tider, 

forøge hastigheden på fremdrift (pumpen stod i forvejen på niveau 2 ud af 4.) grundfos alpha pumpe 

eller skrue op for tempreturen af vandet, den stod på 30 grader kunne evt sætte den til 35 grader. 

mvh Ask 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Arensbach på 29-12-2014 09:17

hej folkens, jeg har vandbåren gullvarme, og her til morgen kunne jeg se det ikke har kunne holde ønsket temperatur med den indstilling jeg kører med, så vil lige hører hvad der er billigst at gøre her i disse kolde tider, 

forøge hastigheden på fremdrift (pumpen stod i forvejen på niveau 2 ud af 4.) grundfos alpha pumpe 

eller skrue op for tempreturen af vandet, den stod på 30 grader kunne evt sætte den til 35 grader. 

mvh Ask 

Du bliver nok nødt til at fyre lidt mere, altså sætte temperaturen op. Ellers kan dit varmesystem ikke afgive flere calorier og derved kompencere for det øgede varmtab p.g.a. den lavere udetemperatur.

fase
Ja jeg ville også sætte den til 35, jeg har en del træ gulve, og de 35 grader når alligevel ikke til trægulv overfladen. Ikke i mit setup i hvert fald. Tror endda at min står lidt over 35
Jeg kører også med indstilling 2 ud af 4 på min Alpha pumpe. Det har været alt rigeligt i år

Mvh

Morten

okay, jeg skruer op til 35,
tak for hjælpen =)
Var så lidt, du kan jo evt liiige holde lidt øje med din trægulv temp, det har jeg gjort da jeg skruede op.. Har lige kigget på min og den står på 36 grader

Mvh

Morten

iøvrigt.. den grundfos pumpe, det er ikke sikkert at det skal forståes som 2 ud af 4. På min er de 2 første trin proportional kurvetryk og de 2 næste konstant tryk. Trin 3/4 anbefales til gulvvarme af grundfos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis