Fjernbetjent centrallås, bilspecifik eller ej - Peugeot

Hej! Og godt nytår!

Jeg har købt mig en Peugeot 306 HDI fra 2000, hvor den nøglefjernbetjeningen til at låse og låse bilen op ikke virker. Jeg har selvfølgelig forsøgt at skifte batteri i den men uden held.
Jeg har været en tur forbi en Peugeot forhandler, der meget venligt afprøvede, om den afgav noget signal, hvilket den ikke gjorde. Nøglen er altså død.

Jeg har derfor købt en brugt nøgle hos en ophugger til samme model, der virker. Jeg kan bare ikke få parret denne nøgle og min bil, så de snakker sammen. Jeg har forsøgt en masse forskellige vejledninger til, hvordan man parrer dem sammen, men også uden held.

Nu begynder jeg at tvivle på, om printet i nøglen er specifikt koden til den enkelte bil og ikke ummiddelbart mulig at omkode til en anden bil af samme model - er der en, der sidder inde med sådan en viden?

Pft
Mass
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Æhh, det du skriver er hvis der holder 10 ens biler ved siden af hinanden, så vil du med et tryk have alle låst op, fordi det er samme biltype.... De er selvfølgelig alle kodet forskelligt, eller også er der måske eks. 255 forskellige nøgler.

Normalt sidder der en kode i manualen, denne bruges til at bestille en ny centrallåse dims, på vw skal de bare have stelnummer.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Haha nej, det jeg mener er, om nøglen kan omkodes til at fungere til sammebiltype med en kode, der passer til den specifikke bil og derfor min tanke om at omkode den nøgle, jeg har fået hos en ophugger til min bil.

Men tak for svar, jeg tager den med en Peugeotforhandler, der charger 1.500 bananer for en kodet nøgle

Mass
Autch det var dyrt. I har den der låsesmed i København der kan alt inden for koder. Skulle du måske kikke ind til ham. Mener han ligger på Nørrebro. Det er ham der altid bruges ved indbrud i biler på TV2. Han ved måske noget omkring kodning og hvilke ting der skal til for at skabe en klon nøgle. men tror han skal have en virkende nøgle. Han kan måske bruges til nøgle 2.....
Tror det er denne http://dani.dk/

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej igen

Undskyld den sene opfølgning - julen og nytåret har forsinket processen lidt.

Fedt med dani.dk PeterR! desværre laver de ikke til så gamle modeller mere, men de kunne oplyse mig om, at hver nøgle bliver smedet sammen med fjernbetjeningen i nøglen, så det ikke er muligt at omkode en nøgle fra en ophugger.
Så den lander desværre tilbage på de kære Peugeotforhandlere, der først vil forsøge at reparere fjernbetjeningen og hvis det ikke lykkedes, vil bestille et nyt print, der passer til bilen. Det koster som skrevet 1.500-2.000 kr. Så det bliver en endnu hårdere januar for undertegnede, end først forventet

Mange tak for hjælp!
Mvh Mass
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis