vaskemaskine og tørretumbler på samme kraftstik?

Jeg har lige nu 1 vaskemaskine som er tilsluttet et gammelt 5 benet kraftudtag (16A installation) kun den ene fase er i brug. 

jeg skal så have en tørretumbler monteret også.. er jeg nødt til at få monteret endnu en dåse på væggen eller er der en smartere løsning til at hooke de 2 maskiner op på mit 5 leder kabel? 

 

 

 

Jeg har lige nu 1 vaskemaskine som er tilsluttet... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg lige må få nogle ord indført, så har jeg allerede imponeret en elinstallatør mere end en gang.
Jeg har arbejdet med el i ca. 9 år, og læst en hel del om det.
I den tid er sikringerne kun sprunget ca. 4 gange og jeg har kun fået stød ca. 3 gange.
Jeg tror heller ikke det er normalt at en 12-årig selv udskifter stikkontakter, hvis de blir ufunktionelle.

Hilsen Andreas.

Mod amatørinstallationer.
Skrevet af Andreas.Olesen02 på 29-12-2014 23:14
Hvis jeg lige må få nogle ord indført, så har jeg allerede imponeret en elinstallatør mere end en gang.
Jeg har arbejdet med el i ca. 9 år, og læst en hel del om det.
I den tid er sikringerne kun sprunget ca. 4 gange og jeg har kun fået stød ca. 3 gange.
Jeg tror heller ikke det er normalt at en 12-årig selv udskifter stikkontakter, hvis de blir ufunktionelle.

Hilsen Andreas.

Selvfølgelig må du få et ord indført, ja egentlig alle de ord, du vil.  At du har beskæftiget dig med el i 9 år og har læst en masse om det og imponeret installatører mere end en gang fortæller jo ikke, hvad du kan/ved om el-installationer. At du kun har fået stød tre gange i de ni år er da ikke noget at prale med, det fortæller bare, at du ikke er klar over, hvordan man arbejder på installationer med spænding på.

 

Til ev elmand.

 

Jeg mener egentlig, at fagfolk ikke skal lære ikke kyndige om forskellige måder, som den omtalte, at tilslutte ting på, når det grænser til mindre godt håndværk. Jeg ville i min egen installation sætte en stikkontakt mere op, men jeg skal også selv vedligeholde det.

 

Kan I forøvrigt allesammen have et GODT NYTÅR.

 

 

 


fase
Hentyder du til at jeg måske skulle lægge et billede ind af noget jeg har lavet??
Da jeg sidst fik stød var jeg var ca. 6 år.
Jeg har fx. lige fået lavet et projekt færdig med noget kraftig projektøropsætning i haven, så mig og mine kammerater kan spille fodbold altid.
Projektøren er på 1500 W og overstiger ikke de 2300 W som jeg har i alt på den gruppe, da der kun der 230 V og 10 A.
Der er over 6 bærere i halogenrøret og ja, jeg ved godt at det er en dyr løsning.
Jeg har benyttet gummikabel 3x1,5 kvd.
Lampen er ca. 4-5 meter oppe i luften.

GODT NYTÅR!!

Hilsen Andreas.

Mod amatørinstallationer.
Jeg sender et billede lige om lidt, jeg er midt i maden.

Mod amatørinstallationer.
Her er et par billeder med nogle af de projekter jeg har lavet.
Der er også et enkelt billede af nogle gamle stikkontakter, jeg har liggende.
Jeg har flere ældre modeller, men de er ude i mit værksted.

Mod amatørinstallationer.

Det har jeg kun en kommentar til: Mage til amatøragtig klamp skal man lede længe efter.


fase
Skrevet af S. fabrin på 30-12-2014 20:01

Det har jeg kun en kommentar til: Mage til amatøragtig klamp skal man lede længe efter.

ja,det overholder i hvertfald ikke gældende regler

 

 


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej.

Nu inden du mener dine træer vokser ind i himlen, så vil jeg som gammel fagmand også sige at jeg er ikke imponeret. Det ser rodet og uordentligt ud, og det er vel ikke atom- eller raketfysik at sætte en lampe op i haven. Betaler du til el-regningen og har du regnet på hvor meget du belaster husholdningen.

Du ville også stå dig ved at sætte dig lidt ind i optageteknik og det skulle vel heller ikke være svært for en som dig at sætte dig ind i hvordan billeder sættes direkte ind uden omveje.

mvh


 varmetossen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis