vaskemaskine og tørretumbler på samme kraftstik?

Jeg har lige nu 1 vaskemaskine som er tilsluttet et gammelt 5 benet kraftudtag (16A installation) kun den ene fase er i brug. 

jeg skal så have en tørretumbler monteret også.. er jeg nødt til at få monteret endnu en dåse på væggen eller er der en smartere løsning til at hooke de 2 maskiner op på mit 5 leder kabel? 

 

 

 

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan godt montere 2 ledninger i samme stik, om det er lovligt ved jeg ikke, men det virker fint.
Det er ikke noget problem, men egentlig må du ikke selv rode med 3x400 V
Må man ikke tilslutte i en stikprop ? ? jo det må man ! !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 28-12-2014 01:30

Det har jeg gjort masser af gange. Begge de blå i N  begge gul/grønne i Jord og de 2 brune på hver sin fase.

ev elmand er  det ikke på grænsen til fusk og klamp med  to kabler i samme stik? Hvordan med aflastningbøjlen og to kabler?

 

 

 


fase
Hvis det to ledninger til 230 volt, kan de sagtens sidde sammen, så de bliver spændt fast i aflastningsbøjlen.

Det mener jeg nu ikke er hverken fusk eller klamp, men nu skriver du jo også "på grænsen til"
Jeg kan heller ikke være helt sikker på at det er en stikprop som spørgsmålet handler om, men synes at ordvalget hentyder til at det er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er intet fusk her, det kan og må man godt

Mod amatørinstallationer.

Tak ! ! ! AndreasOlesen02 Men havde jeg ikke vidst at du er 12 år, og sikkert ikke har ret meget forstand på det ville jeg være endnu mere


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis