Bruge kulfilter emhætte som aftræksemhætte

Hej LDS,

Jeg har en emhætte med kulfilter, men det er jo noget bras for at være helt ærlig, og jeg overvejede derfor om man bare kunne fjerne kulfilteret, og sætte en 3 meter slange på og derved bruge den som aftræksemhætte? Eller er der noget helt galt i at gøre det sådan? Der er ingen mærkater på, så jeg kan ikke give et fabrikat eller model desværre.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der mulighed for at montere slangen, og føre den ud i det fri, er det da en fin løsning.
bare for at være nysgerrig hvad er det præcis der er noget bras ved den type.. er det fordi at filteret skal udskiftes en gang om året eller ??
Jeg ved jo ikke hvad Picarro mener med bras. Men det eneste den kan er at rense luften for lugtpartikler. Der sker jo ikke nogen udskiftning af luften i lejligheden. Det er jo en god "bivirkning" med traditionelle emhætter.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Flere undersøgelse viser at dem med kulfilter kun tager 60% af partiklerne, mens dem med direkte udtræk filtrerer op til 90% af partiklerne. Ud over det, så er det som ev elmand skriver en fordel med udskiftningen.

Og når filtre koster 300 dadler stykket, så kan det tjene sig ind på et par år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis