bliver vi snydt ?

Hvis man, som jeg har indbetalt til pensionsordning, indbetalt lidt ekstra, kan man godt føle sig lidt snydt, fordi det medfører, at man ikke får pensionstillæg, ældrecheck, varmehjælp og meget andet..

Så er det man tænker, skulle man bare ha' brugt rub og stub, da man efter min opfattelse skal lægge meget til side, før det kan betale sig.

Er der noget, jeg ikke har forstået ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej du har ikke misforstået noget Lynæs, min bror med frue har gjort det samme og får ikke en krone i hjælp. Så de skal æde mursten som de udrykker det. Da du i sin tid begyndteat spare op, var der sikkert helt andre regler for hvor meget du ville få udbetalt som 65 årig, det har diverse skiftende regeringer udhulet godt og grundigt. Havde du gemt guld havde du nok haft mere nu !

Vi bliver ikke snydt.! Og vi lever i en af de rigeste og lykkeligste lande i verden.

Har man nu fået det strammet an sådan at huset er betalt før pensionsalder, Børnene koster ikke noget særligt længere, Staten smider ca 110000 i hovedet på mig(skattefri). Så tror jeg på at bekymringerne ikke slår så hårdt, som dem der må hakke sig igennem.

Da vi indbetalte, blev de trukket fra i skat. Nu står de så, og giver en ret godt afkast ved hjælp af inversterings forening.

Det er skræmmende at gå ned fra 4-500.000 om året og til knap 70.000. Så jeg glæder mig til at der er noget på kistebunden, til at suplere med, så man stadig kan have råd til en rejse en gang imellem.

Og jeg er ikke spor misundelig på bolig  - ,varme -, medicin - og andet    - hjælp.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvordan får du det til 70 tusinde, dem jeg har i min omgangs kreds der er almndelige folke pensioniste, får udbetalt 8.500,00 om måneden plus al den hjælp de ellers kunne ønske sig.  form af bolig sikring medicin tilskud varme tilskud o.s.v.

Efter at ha snakket med en del folk, er det min klare opfattelse, at folk generelt tror man altid får grundbeløbet ca. 5700kr, men det er ikke tilfældet, jeg må selv indbetale 30.000 pr.a. på min pensionsopsparing, for at få det beløb.
Men det var nu mere folk med en lavere indkomst jeg tænkte på, jeg har ikke lige tallet på hvornår man mister alle tillæg, men for de, som snart går på pension, ville det nok være klogt at undersøge fakta

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Det er jo den med enlige og gifte o.s.v. Jeg har fra sagt mig pension (udsat). Når man tjener over 350.000 gradueres den nedad. så der bliver ikke noget tilbage. De knap 70 er hvad min svigerfar får som enlig. Han har lidt på kistebunden fra pensionsopsp. og hussalg.

Som Lynæs skriver, skal man sætte sig ind i det. men hvis man vil have indflydelse på det, skal det være længe før man når pensionsalder. Ellers kommer det jo som det kommer.

Annonce
Desværre er det nu, at har man brugt rub og stub - så kan man få i hoved og r..
- har man spinket og sparet, så kan man så selv betale igen... det giver ikke meget mening...

Vi er afklarede med - men ikke tilfredse - at vi kommer til at betale alt selv, når (hvis) vi kommer til pensionsalderen.. Vi er selvstændige, og kan gå på pension som 68-69 årige (som det ser ud nu)
- mange af vore bekendte, der er(var) lidt ældre end os - er gået bort, og nåede ikke engang til denne alder.. så vi kan ikke lige se hvad er bedst at gøre...
- vi sparer trods alt op - og håber vi når dertil, at vi får lidt glæde af det..
- men det er blot fordi vi er skruet sådan sammen i hovedet
- jeg tror faktisk det giver mere I den sidste ende, at leve livet på 1+klasse, og så regne med at andre betaler regningen...(det er jo det, der sker på nuværende tidspunkt, som samfundet er..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har du levet livet på 1+kl. og når de ca. 68 , vil du blive slemt skuffet over den lille sjat der er fra det offentlige. Vi ved jo ikke hvor længe, men er man mand og blevet 65 er den gennemsnitlige levealder 87 år. Det er så 22 år på meget lidt penge. 

Jeg ved godt at nogen nemt kan leve af de penge,hvis de køber tøj på genbrug, spiser på blå kors, og ellers ikke bruger penge. Hørte lige at min storebror, (bor i lejlighed,og ikke har formue) kan spare op, så han giver sine 2 voksne børn 22.000 hver her i år. Men det er ikke en måde jeg ville nøjes med, hvis andet var muligt.

Jeg ville nok nøjes med1kl.nu  og så gemme +  til at spæde pensionen op med.

Det er jo et spørgsmål om hvad du prioritere her i livet , hvad du kan få ud af en almindelig Folkepension. Jeg er glad når jeg har tag over hovedet en go seng og mad hver dag. Alt det andet er kun til adspredelse hvis du ikke kan klare dig med hvad dine øjne kan se dine hænder føle og have et liv uden alt for mange dårlig domme.

Skrevet af ev elmand på 27-12-2014 16:57

Har du levet livet på 1+kl. og når de ca. 68 , vil du blive slemt skuffet over den lille sjat der er fra det offentlige. Vi ved jo ikke hvor længe, men er man mand og blevet 65 er den gennemsnitlige levealder 87 år. Det er så 22 år på meget lidt penge.

Snip.

Jeg kan kun finde data for at den gennemsnitlige levealder for danske mænd, er 77,3 år, så med en pensionsalder som nærmer sig de 70år er der altså ikke mange arbejdsfri år tilbage :-( 

Det er ikke den gennemsnitlig levealder vi taler om. Der dør nogen som spædbørn, unge og i 40-50 års alderen. De trækker gennemsnittet til de 77,3 år. Men har man nået 65 år, så er den gennemsnitlige resterende levealder til ca. 87 ifølge statens beregninger. Så hvis jeg udsætter pensionen 5 år (60 måneder) Bliver de 60 måneders pension, delt ud over 204 måneder (70 ->87 17 år) Den ekstra pension får jeg så hver måned, resten af livet. Lever jeg kun til 75 er det en skidt "forretning" for mig, Bliver jeg 95 er det en skidt forretning for samfundet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis