Flyder til grundvandspumpe

Jeg har en grundvandspumpe for at holde kælderen tør. Pumpen skal i princippet først starte, når vandet i brønden har hævet flyderen til et vist niveau, Problemet er imidlertid, at pumpen bliver ved med at køre, efter vandet er blevet pumpet ud. Det skyldes, at der er noget i vejen med flyderen. Jeg har vha, af en krog på en stang kunne hive i flyderen. Dermed har jeg løsnet noget i flyderen, men efter nogle dage har dimsen i flyderen igen sat sig fast.

Hvordan løsner jeg ordentligt dimsen i flyderen, så pumpen stopper, når brønden er pumpet tør?

Vh

Klaus

Jeg har en grundvandspumpe for at holde kælderen... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, desværre hænger pris og kvalitet/levetid ikke altid sammen.
De gamle har haft 2 af de rimelig dyre udgaver, begge blev kort efter garantien udløb utætte, så der trængte vand ind i eldelen, hvilket udkobler hfi.
Da holdbarheden var så kort, så valgte de at købe den billigste model ved enten HN eller Jem&fix, den kunne de jo skifte mange gange inde de nåede prisen for en af de andre - MEN - ja den virkede så upåklageligt i over 10 år indtil systemet blev lagt om sidste år.
Vi bruger sådan en ABS pumpe på arbejde, til at pumpe grundvand væk med, den køre rigtig meget, den har holdt i over 5 år.
Det ligner noget plastik skrammel, men den køre rigtig godt.

Før brugte vi de fine rustfri fra Grundfos, de holdt kun et par år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis