Hul på rør med varmt vand

Vi har et pillefyr, som opvarmer vandet til radiatorerne. Fyret opvarmer også vandet til vandhanerne. Så vidt jeg kan se, sker det ved, at det varme vand fra pillefyret ledes ind i varmtvandsbeholderen, som står ved siden af pillefyret.

Jeg har fundet et hul på det rør, som bringer varmt vand ud i vandhanerne i huset. Hullet har medført udsivning af vand.

Jeg har slukket for vandtilførslen, så der ikke længere er udsivning af vand. Det har betydet, at vi ikke har varmt vand i vandhanerne. Det kan vi godt overleve, indtil vi kan få tilkaldt en VVS’er. Vi vil dog gerne have varme på radiatorerne.

Kan vi fortsat køre med pillefyret, så vi kan have varme i radiatorerne, eller er det et problem, når der er forbindelse til varmtvandsbeholderen, hvor der er slukket for det varme vand til vandhanerne?

Mvh

Klaus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan roligt lukke for det varme brugsvand, det sker der ikke noget ved.

Nej Klaus. Det er overhovedet ikke noget problem, da vandet i VVB aldrig bliver varmere end det din kedeltemperatur er sat til. Og du koger jo ikke det vand du sender ud i radiatorene. 

Du har hermed fået et påbud til at tænde pillefyret omgående. 

Fortsat en god og varm bagjul ønskes herfra.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du kan sagtens fortsætte med at bruge dit fyr, der er ikke forbindelse mellem vand og varme installation. Du kan evt. Lave en nød reparation af vandrøretv med en stump cykelslange og et spændebånd, det kan nemt holde til din vvs,er har tid til at komme.

Det fikser jeg...
Ja, det kan du. Hvis hullet er på et rør, kan du lappe det midligertidigt med et spændebånd og et stykke gummi. Fx et stykke haveslange.
Tusind tak for jeres svar. Pillefyret bliver tændt i morgen tidlig, så julevarmen kan brede sig i huset☺.

En nødreparation tror jeg dog ikke er muligt. Hullet er på et knæk på et kobberrør. Jeg bankede forsigtigt på det, og hullet blev større. Jeg tror vandet har slidt rørets inderside, så det er blevet tyndt og til sidst gået i stykker. Et spændbånd vil derfor ødelægge røret yderligere.

Vh
Klaus
Er der cirkulation på?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis