Montering i puds/træbeton loft

Hej LDS'er

Skal til at isolerer indvendigt og skal derfor have regler (ca 10 cm højde) med isolering og listeloft.

Det eksisterende loft er pudset træbeton plader, og der er ikke meget at 'bide' i. Så jeg leder efter erfaringer/forslag til fastgørelse af disse regler.

Når jeg borer med slagbord, så giver det store huller, og uden salgbord, giver det bedre huller, men det er svært og de holder ikke særligt godt.

Det forrige loft var opsat med søm, så jeg har prøvet at skyde et stykke regel op med 7cm søm og det bliver hængende.... men synes at være lidt 'løst' i det.

Så jeg holder nok til at skyde det hele op, men kunne være rart med noget som sadt FAST... har I nogle forslag ?

/Jørn

.... og når der er kommet listloft på, musikken spiller.... så er der vel ikke nogle som har en holdning til hvordan det hele er monteret....

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er nød til at finde lægterne / strøerne som ligger bag ved dine plader, så du har noget at skrue i der holder. Tænk på hvor mange kilo du hænger op. 

Det gøres enten med en tynd syl, og så prikker du igennem loftpladerne til du rammer noget, eller også kan du måske lytte dig frem, ved at slå / banke og hører hvor der er hult og hvor der er massivt. 

Der findes jo også elektriske "dimser" der kan spore lægter...   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Pil du hellere det træbeton ned, så du kan få monteret det nye loft forsvarligt.

Og husk så lige at få elektriker til at flytte din elinstallation med ned. IKKE noget med at samle ledninger i gemte dåser. Det er ulovligt og du vil fortryde det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis