Når håndværkeren har lavet noget lort?

Hej, - og God Jul til dem der er her i disse juledage

Jeg har, for 3 år siden, fået renoveret spidsen af sydgavlen, med nye furer, overliggere over vinduerne og "en indvendig tagrende" over vinduerne, der skulle opsamle regnvand og lede det UD af muren, skulle der alligevel komme vand ind i muren.......

Over de tre vinduer i gavlen, fossede vandet ind, efter et meget kraftigt og langvarigt regnvejr, og da der lige var isat nye vinduer, frygtede jeg også for træet i disse.

Dette arbejde, har jeg betalt kr. 25.000 for.

------------------------------

Nu, efter en længere periode med slagregn ind på denne sydgavl, - er der IGEN begyndt at dryppe vand indvendigt, ved et af vinduerne, ind til videre(på 3 dage) er det blevet til godt en litter, - så det er ikke bare "lidt".

Jeg har, efter at dette arbejde er færdiggjort, selv bygget er overdækket terrasse på vægen, brugt de rigtige materialer, og masser af dyr hvid maling.

Jeg skriver det sidste, for jeg er klar over at, - denne terrasse skal pilles ned, hvis dette skal ordnes, men:

HVAD GØR JEG, OG, HVAD ER MINE RETTIGHEDER, også med hensyn til terrassen?


Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle vinduer er der drænhuller i, er de stoppet kommer der vand ind. (har lige renset et af mine, hvor der kom vand ind)

Det er lidt surt med dit problem, men det kræver faktisk en del at undersøge hvad der er galt, men det skal gøres, da der ikke må komme vand ind ved dine vinduer.

Der vil altid komme fugt/vand ind i din hulmur i en eller anden grad men sikringen over vinduesåbninger skal udføres korrekt/omhyggeligt, så der ikke trænger vand ind her, og som jeg forstår det er der monteret en såkaldt TB-rende nu, hvilket i nogen tilfælde ikke er tilstrækkeligt, eller bliver dårligt udført.

Jeg plejer at få en stribe sager som disse, her i et fugtigt vintervejr som vi har lige nu, og det er både i nybyggeri og ældre huse.

Jeg må med skam melde at jeg selv er årsagen til mit nye problem.

Jeg har monteret "overliggeren" med tilhørende inddækning til terrassen lige oven på dræn hullerne...........

Så, jeg skal op og balancere på lægterne for at få lavet hul i inddækningen som "selvfølgelig" er klistret til med silikone, øv.

Nåh, - men så ved "nye" terrasse byggere i hvert fald det

GODT NYTÅR, - OG, PAS NU PÅ DE VILDFARNE RAKETTER

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også