Gasregulator til ukrudtsbrænder, knap i stykker

Hej,

Jeg har en Kosangas gasregulator 0,5-2,0 bar, 4 kg/h. Den anvender klicksystemet og bruges på alm 11 kg flasker. Den har en sort plastdrejeknap med en rød tut der fungerer som lås. Problemet er, at selvom jeg kun har brugt den få gange, så har mangetands møtrikken på regulatoren smadret optaget i plastdrejeknappen når man skiller den ad, så man kan ikke åbne og lukke den korrekt mere. Hvis man fjerner plastdrejeknappen komplet og åbner hhv lukker med en polygriptang, så er alt skønt, men det dur jo ikke i længden. Findes der en regulator i bedre kvalitet?

Lucas


When the going gets tough, the tough get going.
Hej, Jeg har en Kosangas gasregulator 0,5-2,0... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der problemer igen:
Jeg lavede en lækagetest med noget sæbevand på omløberen og der pibler en lille smule gas ud. Jeg var henne hos et Kosan Gascenter og han forklarede at de dele jeg havde var korrekte og der skal IKKE være nogen gummi eller plastikpakning ved det fitting.

Men fitting består af en studs incl omløber og den ende som trykker mod regulatoren er halv-kugle-formet og naturligvis i messing. Den kugleform skal så tilpasse sig sædet på gasregulatorens gevindstuds og jeg går ud fra at når man spænder omløberen, så skal messingen akkurat deformeres en smule og lukke tæt. Men det gør den ikke. Mit spørgsmål:

1. Tillades det at der pibler en smule ud
2. Kan jeg smøre omløbergevindet ind i loctite og få det tæt på den måde - for så bliver den HELT sikkert tæt.

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.

Du kan ikke forvente at messing mod messing vil blive tæt, lyder mere som om der manler en pakning !

Har du prøvet at spænde det hårde sammen, det burde kunne blive tæt.

Men eller brug Loctite 577, det er beregnet til gas og olie.
Øh, Håndværkeren der er mange ting lavet af messing mod messing, der er tæt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis