Gasregulator til ukrudtsbrænder, knap i stykker

Hej,

Jeg har en Kosangas gasregulator 0,5-2,0 bar, 4 kg/h. Den anvender klicksystemet og bruges på alm 11 kg flasker. Den har en sort plastdrejeknap med en rød tut der fungerer som lås. Problemet er, at selvom jeg kun har brugt den få gange, så har mangetands møtrikken på regulatoren smadret optaget i plastdrejeknappen når man skiller den ad, så man kan ikke åbne og lukke den korrekt mere. Hvis man fjerner plastdrejeknappen komplet og åbner hhv lukker med en polygriptang, så er alt skønt, men det dur jo ikke i længden. Findes der en regulator i bedre kvalitet?

Lucas


When the going gets tough, the tough get going.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så køber du en ny det er bestemt ikke noget man skal experimentere med, kunne gå hen og blive et grimt hul i jorden hvor du og flasken befandt sig før

Tror ikke du kan finde de helt gamle regulatorer hvor tappen var et stykke bøjet metal med en excentrik.

Skrevet af bikemaniac på 22-12-2014 22:31

Hej,

Jeg har en Kosangas gasregulator 0,5-2,0 bar, 4 kg/h. Den anvender klicksystemet og bruges på alm 11 kg flasker. Den har en sort plastdrejeknap med en rød tut der fungerer som lås. Problemet er, at selvom jeg kun har brugt den få gange, så har mangetands møtrikken på regulatoren smadret optaget i plastdrejeknappen når man skiller den ad, så man kan ikke åbne og lukke den korrekt mere. Hvis man fjerner plastdrejeknappen komplet og åbner hhv lukker med en polygriptang, så er alt skønt, men det dur jo ikke i længden. Findes der en regulator i bedre kvalitet?

Lucas

Det er vist desværre den eneste model der må sælges nu om dage, da den angiveligt skulle være mere sikker mod "fejlbetjening !!!!" end den gamle model blå model uden spærring. 

Vil du have modellen uden, skal du nok kigge i DBA og Gul&Gratis og andre privatsalgsaviser. Det er muligt du skal søge efter en komplet brænder.  

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Generalt er kosangas regulatore noget l... på vores Webergril er den skiftet 2 gange under garantien, her er det kuglerne som falder ud og den er ved at gå igen :-(.

Her er en model der er noget bedre som du burde kunne bruge http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Gas-fittings--Gasregulator-0-2-bar-3-8-L-gevind-497864.html?gclid=CPrgg-_t28ICFSSQcgod5JYAAg

Hvad med sådan en. http://www.primusdanmark.dk/regulator-h%C3%B8jtryk-p-1581.html?osCsid=ib6o5n19ma3o4a4l4d921vpi10
Jeg har 2 stk fra BP, de har holdt i mange år uden problemer.
http://www.globaltools.dk/tekniske-artikler-648/30048gasregulatorbp

Prøv at skriv til Kosan, måske du kan købe et nyt håndtag.
Annonce
Skrevet af Bai7200 på 23-12-2014 10:35

Her er en model der er noget bedre som du burde kunne bruge http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittings-Gas-fittings--Gasregulator-0-2-bar-3-8-L-gevind-497864.html?gclid=CPrgg-_t28ICFSSQcgod5JYAAg
 

Ja, der er den gode gamle model.   Google siger endda den kan findes til en endnu lavere pris. 

Og kan så konstatere, man måske har pyntet vel rigeligt på sandheden ved min gasleverandør.  Er   

Godt jeg har gemt kvitteringen. 

God jul. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg købt den rigtige regulator ... den virker noget mere solid. Men.

På min gamle regulator anvender jeg sheriffstjerneprincippet, dvs jeg skal flytte det gamle messingfitting over på den nye regulator som har iskruet et fitting jeg ikke kan bruge. Men jeg kan ikke løsne gevindet ... jeg kan vist se at der er anvendt loctite. Hvordan kan jeg få skruet de messingfittings af regulatorerne?

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.

 De er nok skruet på med lengs gevind som mange af den slags bliver lavet, Jeg var en kort overgang hos Brødrene Müller  i Vollerup ved Sønderborg hvor de kun laver regulatorer og ventiler i forskellige afskygninger til gas og ilt flasker, der blev det meste samlet med maskiner også når delene skulle skrues sammen. Der blev ikke brugt Locktite men nogle ventiler var forsynet med en slags lås, som gjorde at der skulle speciel værktøj til for at åbne dem.

Få den byttet til en der passer i gevindet, som den jeg linkede til længere oppe i tråden...

Fittings i regulatoren har det med at sidde utrolig hårdt fast, og Loctite skal have varme for at løsne, og jeg vil ikke anbefale at varme på regulatoren, for der skal en del varme til.
Den nye regulator har et 3/8 gevind. Den gamle har et 22mm gevind som passer på Sherifstjernen. Jeg var så heldig at Stark byggemarked akkurat havde det 3/8 fitting med studs som passede på den nye regulator så nu er jeg oppe at køre igen :-). Tak.

When the going gets tough, the tough get going.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis