Fejl på Migatronic 140 automik

Jeg har købt et migatronic 140 automik som har en fejl med at ventilen åbner lige så snart der er sat strøm til aperatet der er tilsyneladende strøm på ventilen selv om der ikke er trykket på svejsehontaget  Jeg vil gerne vide om det er en fejl som andre har oplevet og hvordan man evnt. retter fejlen på forhond tak hilsen Bendt J


bendt
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne jo lyde som et relæ der hænger. (men er det hele elektronisk, er det et defekt print)

Du kan sikkert finde diagrammer på Migatronic hjemmeside, er det en ældre svejser er det lidt besværligt, men det lykkedes mig da at finde diagrammer og manualer over en ældgammel tig svejser jeg har.
 

Jeg var lige inde at kikke på Migatronic, der er brugsanvisning og en komplet partliste med diagram.

Desværre kan man vist ikke lave et link, og heller ikke sætte pdf filen ind her.

Det ser ud som om magnetventilen er direkte styret fra elektronikken, så der skal nok et nyt print til-

Jeg har en gammel Migatronic jeg havde også et defekt print (maskinen helt død) jeg fik en tidligere kollega med forstand på elektronik til at reparere printet, det kostede næsten ingenting, jeg betalte kun for materialerne.

ring på 98238850 tror jeg ved hvad fejlen er

Jeg takker for svaret og vil ringe til Dig i morgen.

Hilsen Bendt


bendt
Annonce

Jeg fik desvære ikke en oplysning som Jeg kunne bruge da Jeg ringede til Ham der evnt. vidste hvad der var galt med svejseren men takker for forsøget til at hjælpe mig så hvis der er en anden der evnt. har de vise sten vil Jeg gerne høre fra dem Hilsen Bendt


bendt
Prøv at mål om magnetventilen får konstant strøm, når svejseren er tændt, gør den det er det dit print der er defekt.
Jeg går ud fra start stop for tråden virker ok.

Ja den får konstant strøm når der er strøm til svejseren Hilsen Bendt


bendt
Ville bare høre om du fik løst dit problem?, da jeg har en Cloos svejser med samme problem - har haft en elektroniker til at gennemgå og skifte div. komponenter på printet, uden at det hjalp.
Prøv at ringe til Elektroma, jeg har selv en meget gammel Megatronic som jeg købte for mange år siden, den var defekt da jeg købte den og fik den billigt. Den var helt død og jeg sendte den til Elektroma som monterede et nyt print i den og siden har den virket upåklageligt. Jeg monterede selv et ekstra sæt ensretterventiler i den som øgede intermitensen så den nu let svejser i 5 mm emner og den svejser fint selv om det kun er en 230 v maskine, jeg har desværre kun 2 faser i huset så jeg kan ikke bruge en 380 v. Jeg bruger atal blandgas 18/82 det laver den nogle meget fine svejsninger med når jeg ellers får den indstillet rigtigt med trådfremføring og spænding. Den er også god til punktsvejsning selvom den ikke har en indstilling til det, man kan bare selv tænde og slukke efter behov.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis