Hjælp, min grund oversvømmes!

Hjælp, min have og grund den oversvømmes!
Jeg aner snart ikke mit levende råd om hvilke tiltag jeg skal tage for at komme det her uendelige regnvandsproblem til livs og håber nogle herinde har nogen kvalificeret bud.
Sagen er den jeg skal have afledt regnvandet på en eller anden måde, så det ikke ser ud som på billederne. Vi ligger i en lavning desværre, så vandet vil stå her om alle omstændigheder, men jeg skal have det ledet væk. 
Græsplænen er grubbet, og fræst inden den blev sået, men jorden består af ren ler :-(
Langs den mur ved siden af trappen ligger der en Ø110 drænslange, men enten er det stoppet, eller kan slet ikke følge med.
Er der nogen som har nogle ideer til hvilke tiltag jeg skal have slået gang i, eller hvem jeg kan ringe til eventuelt..?
De bedste hilsner Emil

 


De bedste hilsner Emil 
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke at du kan få vandet til at forsvinde ud i din egen jord, du skal forbindes til den offentlige kloark der befinder sig ude i vejen, men mindre de også er over svømmede. Med den mængde vand vi har fået på det sidste er du nok ikke den eneste der har de problemer, selv her ude i det landlige hvor jeg bor forholdsvis højt, ligger der søer på markerne.

Jeg har nedløb fra tagrender langs med terrassen, og kloaken skulle ikke fejle noget, så jeg tænker på der skal laves dræn, som kobles til kloaken.
Jeg tænker på at ligge en rist hele vejen langs den røde streg, og koble på nedløbet, ville det være en mulighed?
 

 


De bedste hilsner Emil 

Tjah hvis det er det laveste sted vil det nok hjælpe en del

Du skal allerhelst have et sted at lede vandet hen, men hvis du bor i en lavning uden afløb, kan det kun ske ved at pumpe det væk, men hvortil????

Med venlig hilsen
ktm

 

Ved den røde streg er ser hvor vandet er dybest og hvor det oftest ligger, selv ved mindre regnskyld.. Så jeg antager det er lavest

Ktm
Huset er bygget i 0, men som man kan se på billederne ligger naboerne lidt højere end mig, samtidig med vores hus er hævet 40 cm mod den faldende ende af grunden, så vi har nærmest fået lukket vandet inde
Men det burde vel kunne afledes i afløb til tagrenderne?

De bedste hilsner Emil 
Annonce
Skrevet af ktm på 22-12-2014 13:54
Du skal allerhelst have et sted at lede vandet hen, men hvis du bor i en lavning uden afløb, kan det kun ske ved at pumpe det væk, men hvortil????

Jeg kan da kun se den mulighed at det ledes ud i spildevands kloarken, altså den offentlige. Det er sådan noget vi der bor ude på landet ikke har altså et kloarknet lige uden for ens grund. Men aligevel skal vi betale bortlednings afgift ! I mit tilfælde kan det være rimelig, for komunen tømmer min septitank helt en gang om året !

 

 

 

Skrevet af Offshore-Tossen på 22-12-2014 13:59
Ved den røde streg er ser hvor vandet er dybest og hvor det oftest ligger, selv ved mindre regnskyld.. Så jeg antager det er lavest

Ktm
Huset er bygget i 0, men som man kan se på billederne ligger naboerne lidt højere end mig, samtidig med vores hus er hævet 40 cm mod den faldende ende af grunden, så vi har nærmest fået lukket vandet inde
Men det burde vel kunne afledes i afløb til tagrenderne?

Det er jo et spørgsmål om dine afløb fra tagrenderne er forbundet med det offentlige net, og ikke er trukket ud på din egen grund i en faskine.

 

 

 

Ja du skal have fundet uf af, om dine tagnedløb er tilsluttet det offentlige kloak, for er det faskiner er der ikke så meget at gøre.

Men er du tilsluttet kloakken til regnvand også, kan du jo fint lave en rist ved den røde streg.
Hej.
Jeg kan se der er 2 ting, der ikke er udført korrekt.
1. Ved dit fundament skal du minimum have 150 mm mellem overkant sokkel og terræn.
så det vil sige at du skal have sænket dine småsten i renden rundt om fundamentet.

2. Sten belægningen skal have fald væg fra huset. samt terræn.
Hvis dette ikke er muligt skal der placeres dræn flere steder.

Det er ikke nok med en rist i belægningen.
Du skal have udført et dræn rundt om terrassen og dræn ved højeste punkt af terræn.
Hvor ledes dit regnvand hen?
og hvor ledes dit drænvand hen?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Det er vist ikke tilladt at føre regnvarnd ud i kloaken ,dit problem  er en kombination af store fliseområder og en alt for fast lerjord , tagregnvandet skal føres til nogle store faskiner og der burde være lagt riste og dræn under fliseområdet som også skal ledes til faskiner ,og du burde plante en hel del træer, et godt stort birketræ/grantræ fjerner 1000-1200L vand i døgnet i vækstsæsonen ,   lige nu har vi en usædvanlig situation efter et vådt efterår har vi fået en mild og våd vinter , jorden er simpelhen mættet med vand , grundvandet står i jordhøjde , fordampningen er lig nul og der er ikke nogen planter der bruger vand .


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis