Ændring af skøde på byggegrund

Halløj derude 

Tidligere i år købte jeg en byggegrund kontant og på skødet der kun mit navn. Sidenhen er byggeriet startet (er færdig i februar), og vi har betaling ved indflytning.

Banken har så gjort opmærksom på, at mit kærestes navn også skal stå på skødet, eftersom vi begge skal optage og hæfte for finansieringen - hvilket jeg ikke havde tænkt på da jeg købte grunden 

Skal der laves en helt nyt skøde eller kan jeg selv ændre på det nuværende skødet og skal det så tinglyses igen?

På forhånd tak!

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er kun 2 muligheder, og selv skrive en anden navn på skødet er IKKE en af dem.
1. Tinglysning kontor udfærdiger et nyt skøde.
2. Du kommer ned på knæ, og hun siger JA. Når i er gift har i fælles eje og fælles forpligtigelser. (hvis ikke andet er skrevet ned)

Men i bund og grund er det jo ikke noget i SKAL, Du må da meget gerne eje et hus, og have en kæreste til at bo der. Hvis du kan financiere det selv. Men hun har jo også interesser i det, og med tiden have part i den værdi der bliver opsparret.

 Men når hun er med, giver det jo større sikkerhed for banken, der er jo 2 man kan tage fat i hvis noget går galt. ( Alle de fy ord - går fallit - går fra hinanden - o.s.v.)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så konklusionen er at der skal laves et helt nyt skøde, som skal tinglyses? Altså jeg må bide i det sure æble og betale de 1400 + 0,6% af grundprisen + advokatens arbejde?

Ellers tusind tak for svarene!
Du kan selv lave ændringen på skødet ved at gå ind på tinglysning.dk
Det koser stadif 1400 + 0,6%, men du sparer advokaten.
Det er ikke så skide svært, jeg gjorde det selv, da ex-madammen desværre kom på skødet.
Husk af få lavet en samejekontrakt, der siger hvordan hun skal betale og så videre, så hun ikke kan rende fra det hele og tage det halve med sig.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Når du skriver jeg selv kan ændre det inde på tinglysning.dk, så skal jeg selv udarbejde et helt nyt dokument og uploade det ikke? Det er vel ikke så simpelt, at der et felt på siden hvor man kan tilføje et ekstra navn på skøden? I så fald så er der noget jeg har overset derinde :-)
Annonce
Så vidt jeg husker -det er nogle år siden jeg lavede det- så var det bare at finde grunden og så "sælge halvdelen" til partneren og dermed føje hendes navn på.
Det var ikke mere kompliceret end at jeg kunne finde ud af det med omtanke. Og dermed spare 2500 til advokaten.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Undskyld mig, men vi snakker 1500-3000 kr for en advokat det er altså ret små penge i det store billede. OG hvis ikke man har 100% styr på hvordan man laver dokumentet rigtig kan ikek se nogen vej uden om advokaten. Lige meget hvad skal det hele tinglyses der eer ikek nogen vej uden om.
Går noget galt, evt hvis i går fra hinanden ville det være træls(læs: meget dyrt) hvis ikke der er 100% styr på papirene, og så er det advokatens ansvar hvis han har lavet en brøler i stedet for dit eget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis