roth Alpha 2 pumpe tager varme.

Jeg har et problem med mit roth gulvvarme system.

Når jeg køre på kedel pumpen er Fremløbs temp fin. Fordeler røret efter roth pumpen får masse varme, som så løber op i huset via pex.

Problemet er at, når jeg tænder for alpha 2l pumpen, så Mister alt efter pumpen , rigtig meget varme. Har jeg fx fremløbs temp før pumpe på 55 grader, så vil jeg skyde på at temp efter pumpen er 35-40 grader.

Nogle der kan hjælpe?

Mvh
Jeg har et problem med mit roth gulvvarme system.... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du med ordentlig varme?

Det kommer jo an på hvad din temperatur er i rummet. Er den ok, vil gulvet i mange tilfælde være koldere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den er lidt for lav. Særlig på børne værelset. Men nu må vi se om gulvvarmen kan få temperaturen, op på det ønskede. Indstiller man rummet til en tempratur på 23 grader. Så skulle det jo gerne være det man får
Kan ikke helt gennemskue dit system.
Termostatet der er monteret er der ikke med
En fjern føler i en dyklomme så den måler på det
Cirkulerende vand i gulvet ?
Annonce
Jo, der er dyklomme, men der er ikke monteret termometer. Det kan ikke være der pga væggen. Systemet køre fra kælder og op i stuen. Så det hele er vent 180 grader. Så pex kunne køre lige op og ikke først ned og så op.
Skal lige være helt sikker.
Det hvide termostat der sidder på fremløbet
Er det med ekstern føler der er monteret i et dykrør ?
Ja,den sidder lige ved ledningen, der går op til pumpen. Tror måske jeg har løst det. Havde et framløbstempratur fra kedlen på omkring 45 grader. Men når 45 grader bliver blandet med returvand på
Måske 25 grader. Så er det jo ikke særlig meget. Så har sat fremløbstempraturen fra kedlen op. Så må jeg justere på termostaten. Det er nok meget godt, for der skal også radiator til kælderen, på systemet. Og de skal jo have en højre tempratur.
Nu kan jeg også se det. Hvad står termostatet på ?
Termostaten står på 6 lige nu. Men skal nok skrues lidt ned.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis