Utæt postkasse

Jeg har en postkasse mrk Allux ca 90cm høj med stort brev/pakkeindkast for oven. Når det regner kan den ikke holde tæt, hvilket giver våd post selv om bunden indvendig er skråtstillet.
Den er hel og i orden, men altså ikke tæt i regnvejr.
Gode ideer til tætning af sådan en fætter efterlyses.

PalleD
Jeg har en postkasse mrk Allux ca 90cm høj med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det må jeg sige. Så er jeg ret sikker på at den tætningsliste jeg har anvendt er fuldt ud lige så god. Men ok foreløbig virker det. Det med taget på de nye kasser har jeg set, men det hjælper jo ikke meget, når der ikke er udhæng, hvilket ikke synes tilfældet ud fra fotos hos sælgerne. Vandet kommer ind langs med åbningerne og der skal faktisk en del til før vandet (slagregn) ikke kan nå disse åbninger. Det skrå tag tror jeg mere er af hensyn til sne, som på den måde kan glide af.

PalleD

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20349' class='af-profile-link'>henrikh29</a> på 20-12-2014 15:08
Vi havde også problemer med vand i postkassen og våd avis, reklamer mv. Vi havde før en ganske almindelig galvaniseret og billig postkasse.

Nu har vi skiftet til denne : http://www.xl-byg.dk/produkter/haven/postkasser-pakkeboxe/postkasse/mefa-wave-630-sort-postkasse.htm?gclid=CjwKEAiA2dSkBRCX8KmK5YrFviwSJACeYweCWJHmJBuppCAZWpC0JItzyYdmihEUSNjVCU5uEb-6rhoCR_rw_wcB De koster nok det dobbelte af den vi havde før, men vi har ikke længere problemer med våd post. Jo hvis den er fyldt så de noget stikker ud, men det er jo ikke postkassen skyld (at vi ikke lige får den tømt).

Og dobbelt så dyr - ja den skal jo bruges i mange år, så betyder det ikke så meget.



den postkasse er alle reklamebudes rædsel!
Hvis du vil være god mod og hjælpe de børn som går med reklamer, så lader I være med at købe sådan en postkasse.

Indkastet er alt for lille, så bundtet skal splittes i to eller tre, og alligevel bliver reklamerne revet i stykker fordi indkastet ikke er bredt nok. Derudover kan buddet ikke klare det med en hånd og have resten af bunkerne i den anden arm, fordi at låget er skrå til den forkerte side og låget er tungt. Dvs det tager mange gange længere tid at komme reklamer i, end det ellers gør.

Jeg måtte gå med reklamer i ospigelsesperioden for min søn, og jeg har stadig mareridt over de postkasser. Plus de er utrolig grimme! ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er dog heldigvis muligt at afmelde alle de reklamer, hvilket jeg har gjort. Det var mindst 3 kg. papir jeg smed direkte i affalds spanden der står ved siden af, hver uge.

Nu har postkassen holdt tæt siden montering af tætningslisten, så der må være noget om snakken, når firmaet selv finder på samme løsning.

PalleD
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis