Utæt postkasse

Jeg har en postkasse mrk Allux ca 90cm høj med stort brev/pakkeindkast for oven. Når det regner kan den ikke holde tæt, hvilket giver våd post selv om bunden indvendig er skråtstillet.
Den er hel og i orden, men altså ikke tæt i regnvejr.
Gode ideer til tætning af sådan en fætter efterlyses.

PalleD
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

HejPalle.

Det er vist generelt for alle postkasser der sidder frit, at indholdet bliver vådt når det regner. Min har det også med at blive våd indvendig hvis posten er for doven og ikke lukker låget. Skulle de være helt vandtætte skulle der jo alskens gummi lister o.s.v. i dem. Den bedste løsing vil nok være at anbringe dem under et lille halvtag

Du kan eventuelt tape et par stykker A4 papir på indersiden af postkassen hele vejen rundt, så kan du se hvor vandet trænger ind, og så eventuelt være lidt opfindsom med en gummiliste eller noget silikone.

Vi havde også problemer med vand i postkassen og våd avis, reklamer mv. Vi havde før en ganske almindelig galvaniseret og billig postkasse.


Nu har vi skiftet til denne : http://www.xl-byg.dk/produkter/...sort-postkasse.htm De koster nok det dobbelte af den vi havde før, men vi har ikke længere problemer med våd post. Jo hvis den er fyldt så de noget stikker ud, men det er jo ikke postkassen skyld (at vi ikke lige får den tømt).


Og dobbelt så dyr - ja den skal jo bruges i mange år, så betyder det ikke så meget.

Tak for venligt råd. Nu er det sådan at den kasse vi har faktisk koster kr. 1000 og derfor mener jeg ikke at det er på grund af discount eller andre tiltag for at spare, der er eller kan være skyld i utæthederne. Den du nævner koster kr. 749,95, så jeg tror ikke det er prisen, der er afgørende. Om man så giver 3000 kr for en postkasse, så gør det den ikke mere tæt.
Nu har jeg foretaget tætning med den slags klæbetætner, som man kan bruge til vinduer - en læbe, som man klæber på karmen og som er flexibel.
Jeg melder tilbage hvis det løser problemet.

PalleD
Annonce
Helt enig Palle, det var bestemt heller ikke min hensigt, at antyde du havde købt discount :-)

Og en postkasse til kr. 1.000 den skal bare være tæt. Har du et link til den, kunne være interessant at se den.

Pris eller jeg, så har tæthed jo kun noget med konstruktionen at gøre. Og jeg ville aldrig acceptere, at jeg skal lave et "shelter", tag eller lignende, den kan stå i for at være tæt - de er for pokker da lavet til at skulle kunne stå ude. Ja, ja kraftig slagregn, men ikke alm. regn, det bør den kunne klare.
Hej Henrik H
Jeg ved ikke hvor den er købt, da vi har overtaget den med huset, som kun er 2 år gammelt. Men jeg har fundet den her på en side, hvor den svarer ganske nøje til vores:
https://webshop.coop.dk/vare/allux-pakkepostkasse-sort-dansk-design-model-800s/5701701548024?gclid=CjwKEAiA2dSkBRCX8KmK5YrFviwSJACeYweCC2efmOE4merTDdfh8_k81pDXSsa2v_ROezFbF33DDhoC9Ijw_wcB

PalleD
Vi har en postkasse fuldstændig magen til, og den lige så utæt som du beskriver. Hvis postkassen er våd og man låser den op, ryger der yderligere vand ind idet man åbner lågen! Jeg ærgrer mig over at vi ikke forlængst har reklameret over den!! Jeg overvejer faktisk at skrive til firmaet og klage over den, selvom det sikkert er for sent nu - øv! Men alligevel! Køb aldrig en postkasse fra Allux, det er min erfaring desværre!
Man kan jo blive så gal på sådan en sag at man gør desperate forsøg med alt muligt. En plade lagt over med udhæng ca. 8 cm til sider og foran. Derudover har jeg forsøgt med tætning med en selvklæbende profilliste i gummi, som jeg har sat ind i øverste åbning for oven i den bundhængte låge og i den sidehængte låge øverst i falsen. Derudover har jeg tætnet de to revner, som er mellem øverste og nederste låge lodret med silikone.
Og nu ser det ud til at problemet er overstået. I hvert fald er der ikke kommet vand i de seneste to dage, hvor det ellers har regnet flittigt (i Hornslet).
Jeg giver dig (JetteI) ret i at der burde have været klaget, men det hjælper formentlig kun derhen, at man kan blive tilbudt en anden fra samme firma. Når det, som i vores tilfælde, er mere end to år siden at købet har fundet sted, vil jeg tro at de vil afvise klagen.
Jeg vender tilbage hvis problemet fortsætter trods tiltagene. - Så kan den komme ind i et skur!!

PalleD
Hej igen
Jeg skrev faktisk til firmaet i forgårs, selvom vores postkasse er 3 år gammel... jeg skrev, at jeg gættede på at de måtte have hørt fra andre med samme problem, og det havde de skam! De har nu sendt mig 2 stk. tætningslister som vi kan klæbe på = ) ikke noget fancy, bare en helt ordinær gummiliste, så jeg håber at det vil hjælpe ; ) Ellers må vi jo også i gang med silikone : /
Hvis du får problemer trods diverse udbedringer, Palle, så synes jeg du skal skrive til dem! Så har de vel en anden type postkasse, som er mere tæt, de kan tilbyde os i stedet ; ) Jeg kunne se på hjemmesiden et de har dem med et lille tag nu f.eks.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis