Pris nyt tag

Hej

Jeg  overvejer at skifte mig tag, da de gamle eternitplader er ved at være færdige. (Fra 1985)

Jeg har så indhentet et tilbud og vil selvfølgelig hente flere.

Jeg blev dog noget overrasket over prisen

Husen er på 100m2 (tag ca 12x10m)

Jeg har fået et tilbud på at udskifte de gamle med nogle nye eller få et decra classic monteret overpå..

1: Nye Cembrit B6 plader samt bortkørsel af de resterene . 92000,- inkl. moms

2 Decra Classic monteret på eksisterene tag inkl nyt tagrender 97000,- inkl moms.

Der er 2 udtrækshætter på taget (Se billede).

Det skal siges at huset er et dobbelthus så Decra Classic bliver det nok ikke da det ikke bliver kønt, med mindre jeg kan få naboen med....

Er det virkelig prisen anno 2014 på et nyt tag i den størrelse?

PS. Er fra Århus så hvis i evt. kan anbefale en tagmand må i gerne give et prej :-)

 

 

Hej Jeg  overvejer at skifte mig tag, da de... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da et projekt der på den ene side er overskueligt... på den anden side er det også en kunst at være realistisk i hvad man kaster sig ud i....

Når det er sagt skulle du måske starte med at checke om du må aflevere eternit plader på containerpladsen, og hvordan. Her i byen mener jeg det er OK at man afleverer hele plader, men kun som privat person (altså trailer transport) mens man kun må aflevere stykker og stumper (fx skiffer eternit) i dobbelte klare poser der er tapede.... Hvis du har dem i containeren til levering, så kommer du sikker til at betale for bortskaffelsen!

Noget du også kan overveje er at du deler opgaven op i to, så du selv afmonterer og fjerner de gamle plader og får en tømrer til at montere nye plader.
Det vil skære en del af omkostningen væk, da der går en del tid med afmonteringen. Og bortskaffelse koster altså i dag!!

Noget du skal være opmærksom på er også at der er nye krav til lægterne, så de skal også skiftes!
Både som Lav det Selv løsning og for profferen. Igen noget der koster.

Når du har åbnet op, så vil det være tudetosset ikke at få efterisoleret loftet.. det bliver aldrig lettere end når taget er væk og du vil glæde dig hver eneste kold vinterdag og når du ser gasregningen!

Måske du også kan overveje at lave opgaven sammen med naboen.. både som Lav Det Selv og med profferne.. det vil give en relativt bedre pris da alt forberedelse er den samme.. og langt mere effektivt at lægge tget hele vejen igennem frem for kun til midten!

MVH Njord

MVH Njord
Mener de stoppede med asbest ca. midt firserne.
Skrevet af njord på 31-12-2014 10:44

Noget du skal være opmærksom på er også at der er nye krav til lægterne, så de skal også skiftes!
Både som Lav det Selv løsning og for profferen. Igen noget der koster.

Når du har åbnet op, så vil det være tudetosset ikke at få efterisoleret loftet.. det bliver aldrig lettere end når taget er væk og du vil glæde dig hver eneste kold vinterdag og når du ser gasregningen!

MVH Njord

Man behøver ikke fjerne de gamle lægter - men der skal monteres nye T1 lægter også så.

Da jeg skiftede på den ene side på sommerhuset passede hullerne alligevel ikke - jeg lod de gamle lægter sidde og monterede nye T1 lægter også.

Det er vist et lovkrav at der skal isoleres op til dagens standard, hvis man skifter taget.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Selvom der ikke er asbest i pladerne, betragtes de som. De skal i hvert fald have samme behandling på genbrugsstationen.

Du skal naturligvis have naboen med, det bliver noget mærkeligt at kigge på ellers.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis